Kirjoittaja Aihe: Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?  (Luettu 3128 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?
« : 17.10.13 - klo:11.39 »
Onko kokemuksia työvuorolistojen tekemisestä Ubuntulla ? Millaisia ohjelmia on saatavilla taulukko ohjelman lisäksi ?

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?
« Vastaus #1 : 21.10.13 - klo:20.00 »
Libre Office Base vois olla (tietämättä minkalaisia listoja pitäis saada aikaiseksi), joskus oli Acces käytössä vastaavaan hommaan

RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Vs: Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?
« Vastaus #2 : 21.10.13 - klo:23.17 »
Libren CAlc-taulukolla olen tehnyt työvuorojen suunnittelu- ja seurantaohjelman. Exel-muodossa porukka täyttää sitten haluamallaan koneella. Nyt en tosiaan tiedä millaiseen käyttöön ja miten käytettävää ohjelmaa tarkoitat, mutta taulukkoon saan hyvin kaavat sun muut jotka laskevat ylityö/alityötunnit ja vertaa toteutuneita tunteja suunniteltuun. Työntekijän on siis itse tietysti kirjattava tuntinsa. Jos tällaista tarvitset voin lähettää pohjan. Kaupalliset ohjelmat jotka lukevat esim. kirjautumisen työpaikalle ovat niin kalliita, ettei alle 10 hengen (jos 20:kään) työporukan vuoksi kannata sellaisia hankkia.

rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Vs: Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?
« Vastaus #3 : 22.10.13 - klo:16.06 »
Libren CAlc-taulukolla olen tehnyt työvuorojen suunnittelu- ja seurantaohjelman. Exel-muodossa porukka täyttää sitten haluamallaan koneella. Nyt en tosiaan tiedä millaiseen käyttöön ja miten käytettävää ohjelmaa tarkoitat, mutta taulukkoon saan hyvin kaavat sun muut jotka laskevat ylityö/alityötunnit ja vertaa toteutuneita tunteja suunniteltuun. Työntekijän on siis itse tietysti kirjattava tuntinsa. Jos tällaista tarvitset voin lähettää pohjan. Kaupalliset ohjelmat jotka lukevat esim. kirjautumisen työpaikalle ovat niin kalliita, ettei alle 10 hengen (jos 20:kään) työporukan vuoksi kannata sellaisia hankkia.

voiks laittaa tyhjän taulukon jakoon ?


RistoR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 410
    • Profiili
Vs: Työvuorolistojen tekeminen Ubuntulla ?
« Vastaus #4 : 31.10.13 - klo:18.32 »
Sorry kun vastaus on kestänyt. Ohessa taulukko exel-muodossa. Taulukosta muutama ohje ja ehto.
- taulukko oikein täytettynä ottaa huomioon työehtosopimuksen ja asetusten määräykset: ensin tehtävä suunnitelma ja jakson kuluessa merkiään toteutuneet tunnit
(- suunniteltaessa on mm. otettava huomioon arkipyhien vaikutus viikkotyöaikaan)
- taulukko on täytetty malliksi
- jos edelliseltä jaksolta on jäänyt yli/alitunteja, ne merkitään siniseen lokeron ja kaava ottaa ne huomioon suunnittelutuntien yhteenlaskussa

HUOM! Kaikki taulukon solut ovat täsä kopiossa avoimia, myös kaavasolut. Olen kuitenkin (tässäkin kopiossa) määritellyt kaavasolut ja joitain muitakin lukituiksi. Lukituksen voi ottaa käyttöön kun määrää lukitut solut suojatuiksi. Silloin työntekijä ei pääse sähläämään kaavoja vahingossa. (Kannattaa myös kokeilla menikö suojauksen määräys oikein päin.)

Jos tästä on apua niin hienoa. Myös voi kysyä lisää jos tuntuu että jossain kaavassa ei ole logiikkaa. :-)