Kirjoittaja Aihe: Android ja mokkula?  (Luettu 8511 kertaa)

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Android ja mokkula?
« : 14.10.13 - klo:19.32 »
Onko kenelläkään kokemusta kuinka liittää vaikkapa Huawein mokkula Android -tablettiin?

Mokkulassahan on se 'täysikokoinen' liitin ja yleensä tableteissa joku micro-d tai jotain senkaltaista.

Olen muistaakseni nähnyt sovittimia (tai oikeammin, kuvia sovittimesta), mutta kuinka varmoja mahtavat olla käytännössä...

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #1 : 14.10.13 - klo:20.15 »
Otg-johdolla, jollainen tulee usein tabletin mukana.

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #2 : 15.10.13 - klo:16.47 »
Vaikkapa Huawein 353 hilink yhdistettynä mrl586:n mainitsemalla sovitejohdolla meni itsestään ethernet-yhteydeksi kiinanhalpikseen. Taisi tarvita tiedot palveluntarjoajasta. Muistan hiukan hatarasti, kun homma onnistui niin automaagisesti. Oikein hätkähdytti helppous tässä tapauksessa.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula? [ ei onnistunut ]
« Vastaus #3 : 16.10.13 - klo:18.42 »
Tilasin ja sain sen johdon. Ja kokeilin Huawei HiLinkin kanssa (ja tab on myös joku Huawei).
Mokkulaan syttyy sininen valo mutta tabi ei reagoi mitenkään.

Enkä löydä terminaali-ikkunaa mistä voisi kokeilla millaisia komentoja tuo laite tottelee.
Ja asetuksissa on valinnat vain WiFi:lle, joku usb -juttukin on, mutta laitteen mielestä mitään ei ole kytketty.
Kokeilin myös puhelinta (joku Nokialainen)

Ja molemmat, siis mokkula ja em. puhelin kokeiltu ja toimiksi havaittu (PC:ssä)

No, aina ei voi voittaa - pysyypä mielenkiinto.
Positiivista se, että edes jollain toimii ;)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #4 : 16.10.13 - klo:19.25 »
Itse ratkaisin tuon aikanaan 3G-reitittimellä.  Mokkula siihen kiinni eikä sen jälkeen tarvitse säädellä minkään vehkeen kanssa. Kuluja tiemmä tulee.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #5 : 16.10.13 - klo:19.49 »
Itse ratkaisin tuon aikanaan 3G-reitittimellä.  Mokkula siihen kiinni eikä sen jälkeen tarvitse säädellä minkään vehkeen kanssa. Kuluja tiemmä tulee.

Samaa olen miettinyt - mutta akku/paristokäyttöiset ovat aikasten hakusessa.
Kun meinoottelin ko. laitetta bussimatkojen ratoksi.

Jostain syystä se ei tunnistanut N9:n wifi-hotspottia?
Eikä Joikushop tunnu kelpuuttavan enää muita kuin jonkun PayPalin maksukanavaksi...

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #6 : 16.10.13 - klo:20.26 »
Jostain syystä se ei tunnistanut N9:n wifi-hotspottia?

Ikävä kyllä Android ei perinteisesti tue Ad-Hoc-yhteyksiä ja vanhemmat Nokian kännykät eivät osaa toimia tavallisina yhteyspisteinä. Tuki Ad-Hoc-yhteyksille on tällä hetkellä kehitteillä ja joihinkin laitteisiin on jo tarjolla toimivat ajurit ja asetuspalikat CyanogenModissa: http://www.thinktube.com/component/content/article/19-technicalinformation/46-android-wifi-ibss

Illu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1061
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #7 : 16.10.13 - klo:21.55 »
Mulla tuo hilink löytyy polusta: asetukset - langattomat yhteydet ja verkot - lisää... - ethernet - use ethernet(ruksi)

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Android ja mokkula?
« Vastaus #8 : 17.10.13 - klo:07.02 »
Mulla tuo hilink löytyy polusta: asetukset - langattomat yhteydet ja verkot - lisää... - ethernet - use ethernet(ruksi)

No se.
Minulla ei moista valintaa ole, vain Lentokonetila, VPN, Jaettu yhteysja kannettava yhteyspiste, Suora wifi-yhteysja Mobiiliverkot.