Kirjoittaja Aihe: Varoituksia  (Luettu 2441 kertaa)

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 660
    • Profiili
Varoituksia
« : 13.10.13 - klo:06.25 »
Satuinpa tämmöiselle englanninkieliselle sivulle: https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/fatalmistakes

- enpä ota varmaa kantaa siinä esitettyihin asioihin, kuitenkin senverran sanoisin että joissain asioissa olen päätynyt samantapaisiin huomioihin.

- alkaakohan ubuntu vaatia liittymistä pilveensä asennuksen yhteydessä ? Vielä onnistuin kiemurtelemaan irti kun asensin ilman netti-yhteyttä. Sillä tuolta ohjeista puuttuu kohta: vältä pilveä.

Mitäpä mieltä toiset olette ?
« Viimeksi muokattu: 13.10.13 - klo:07.30 kirjoittanut petteriIII »

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Varoituksia
« Vastaus #1 : 13.10.13 - klo:08.09 »
Enpä tiedä mutta voi tosiaan olla perää. Minä olen ei-ammatillisessa käytössä olevalla kotikoneella usein kaikenlaista kokeillut-myös UbuntuTweaksia ja Bleachbitia. Jossain vaiheessa kummassakin on tullut jotain virheilmoitusta, jota en ole osannut tulkita saatika ratkaista. Siinä mielessä voin allekirjoittaa suosituksen, ettei ainakaan kaltaiseni epänörtin kannata niitä asentaa jos järjestelmän vakaus ja turvallisuus tuntuu tärkeältä.
.

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Varoituksia
« Vastaus #2 : 13.10.13 - klo:11.00 »

Minut säikäytti jo taannoinen Amazonkytky.
Tai oikeammin jossain palautteessa vilahtanut maininta jottas "we are your root" tai jotain tuon kaltaista.

Jaer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Varoituksia
« Vastaus #3 : 13.10.13 - klo:17.53 »
En ole huolissani, sillä eipä ole tarvinnut erityisemmin latailla kolmansien osapuolien juttuja. Synaptic ja Ubuntun sovellusvalikoima riittää vastalkajalle erittäin pitkälle. Spesiaali hommat tulee myöhemmin eli kokemuksen karttuessa.

Laitevalmistajien (esim. printterit) sivuilta olen saanut tarvittavat ohjeet asentaa käypänen ajuri.

Toisaalta olen myös saanut kokemusta Windows puolelta siinä määrin, että osaan jo suurin piirtein tiedostaa mikä tai mitkä sivustot tai asiat on ns. turvallisia.

Lisäksi jos jotain uutta tulee esille niin yleensä pyrin tarkistamaan asian esimerkiksi ubuntu foorumeilta ja jos siellä tai tai sieltä ei ilmene erityisempää huomiota niin olen päätellyt ko. jutun suht koht turvalliseksi.

Siinä mielessä ketjun aloittajan linkki on aiheellinen, että pitää tietää - Mitä tekee.

Onneksi itselläni on useita koneita, jolloin voi myös harrastaa "itseopiskelua" Linuxin parissa eli jos jokin menee pieleen niin ei hätää. Toisella koneella saa apua haettua tai sitten asentaa ko. käyttiksen uusiksi.

Have a Fun!
Rauta seiska: Intel Core i7 @ 920 & Nvidia
Ubuntu, Mint, Debian, Ultimate Edition
Androidina HTC Desire HD