Kirjoittaja Aihe: Proliant cd boot ongelma  (Luettu 3224 kertaa)

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Proliant cd boot ongelma
« : 10.10.13 - klo:07.53 »
En saa HP Proliant G4p palvelinta boottaamaan cd:ltä tai USB:ltä millään. Biossin bootti järjestyksiä ja muita asetuksia olen koittanut muutella vaikka miten. Raid-pakankin olen poistanut. Siellä on Win 2003 joka kyllä lähtee käytiin mutta minulla ei ole siihen tunnuksia.
CD-asemankin olen kokeillut vaihtaa ja useampaa levyä käyttää.

Mitä voisin yrittää seuraavaksi?
Miten tiedän toimiiko IDE-ohjaimet, että CD:ltä boottaus olisi mahdollista?

PS.
Koikeilisko asenta Ubuntun sata-levylle toisella koneella ja se sitten kiinni serveriin, että saisin varmuuden sen toimivuudesta?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Proliant cd boot ongelma
« Vastaus #1 : 10.10.13 - klo:10.42 »
PS.
Koikeilisko asenta Ubuntun sata-levylle toisella koneella ja se sitten kiinni serveriin, että saisin varmuuden sen toimivuudesta?

Tämä taitaa olla helpoin ratkaisu, kun muut käynnistysvaihtoehdot eivät syystä tai toisesta toimi.

Kokeilithan, että USB-muisti/-levy ja polttamasi CD:t toimivat jossain toisessa koneessa?

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Vs: Proliant cd boot ongelma
« Vastaus #2 : 10.10.13 - klo:12.33 »
Kokeilithan, että USB-muisti/-levy ja polttamasi CD:t toimivat jossain toisessa koneessa?

CD ja USB-muisti toimii muissa koneissa.

Vielä, kun löytäs jostain sata-levyn jossa ois tilaa. IDE-kiintolevyn ei ilmeisesti pitäis toimia ko. laitteessa.

JJK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 359
  • Ubuntu Mate 22.04
    • Profiili
Vs: Proliant cd boot ongelma
« Vastaus #3 : 17.10.13 - klo:10.49 »

Sata-liitännäiseltä cd-asemalta ei boottaa. Tukeekohan tätä?

Sata-levyllä oleva Ubuntu lähtee käyntiin. Ei löydä cd-asemaa.

USB portit toimii. Mutta ei boottaa niistä???

Voiko sata-kiintolevystä tehdä asennuslevyn jolla sais VMware ESXi:n koneeseen?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Proliant cd boot ongelma
« Vastaus #4 : 17.10.13 - klo:11.20 »
Voiko sata-kiintolevystä tehdä asennuslevyn jolla sais VMware ESXi:n koneeseen?

Pitäisi onnistua samaan tapaan kuin asennuslevyn kopiointi USB-tikulle.

odysseus

  • Vieras
Vs: Proliant cd boot ongelma
« Vastaus #5 : 20.10.13 - klo:12.08 »
En saa HP Proliant G4p palvelinta boottaamaan cd:ltä tai USB:ltä millään. Biossin bootti järjestyksiä ja muita asetuksia olen koittanut muutella vaikka miten. Raid-pakankin olen poistanut. Siellä on Win 2003 joka kyllä lähtee käytiin mutta minulla ei ole siihen tunnuksia.
CD-asemankin olen kokeillut vaihtaa ja useampaa levyä käyttää.

Mitä voisin yrittää seuraavaksi?
Miten tiedän toimiiko IDE-ohjaimet, että CD:ltä boottaus olisi mahdollista?

PS.
Koikeilisko asenta Ubuntun sata-levylle toisella koneella ja se sitten kiinni serveriin, että saisin varmuuden sen toimivuudesta?


Mulla oli joskus joku Proliant (ei tosin tuo sama malli), niin siinä piti myös kikkailla.

Muistan, että BIOSissä piti laittaa legacy-mode päälle ja se boot priority ei auttanut, vaan piti asettaa jostan "enable boot menu" ja sit se meni F12:sta menuun, josta pystyi valkkaamaan DVD:n. Silloin koneessa oli HW-RAID (10) ja se ei vaikuttanuit asiaan vaikka sitten lopulta asensinkin koneen softaraidille syystä, että siihen ei saanut HW:llä kahta raidipakkaa (oli meinaan 4kpl teran levyjä, joista halusin kaksi kappaletta kahden levyn raid10...).