Kirjoittaja Aihe: USB-tikku ei toimi  (Luettu 3896 kertaa)

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
USB-tikku ei toimi
« : 02.10.13 - klo:08.21 »
Hei,

Tapahtuuko useinkin niin että USB-tikku kuolee? Voiko niitä jotenkin palauttaa kuosiinsa?

Minulla on tässä pöydälläni kolme erimerkkistä, kunnollista 8-16Gb muistitikkua. Ne ovat lakanneet toimimasta esim. asennustikkuina.

Pystyin tyhjentämään tikulta aikaisemmat sisällöt, mutta alustettaessa tulee viesti: Error synchronizing after initial wipe: Timed out waiting for object (udisk-error-quark, 0)

Eihän nuo maksa kuin kympin kappale mutta onhan se rahaa sekin.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16247
    • Profiili
Vs: USB-tikku ei toimi
« Vastaus #1 : 02.10.13 - klo:09.56 »
Pystyin tyhjentämään tikulta aikaisemmat sisällöt, mutta alustettaessa tulee viesti: Error synchronizing after initial wipe: Timed out waiting for object (udisk-error-quark, 0)

Tuo on luultavasti Levytyökalun bugi: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/udisks/+bug/1059872

Oletko kokeillut tehdä tikulle kokonaan uuden osiotaulun? Jos sekään ei auta, käytä osiointiin ja alustamiseen GParted-ohjelmaa Levytyökalun sijaan.

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: USB-tikku ei toimi
« Vastaus #2 : 13.10.13 - klo:12.24 »
Tuossa jo tulikin yksi neuvo, mutta toteaisin tähän vielä, että tikku tai muistikortti hyvin harvoin "kuolee". Silloin melkein on kyse siitä, että se on saanut mekaanisen tällin niin, että kontakteja on poikki. Olen itse 2 kertaa törmännyt tikun formatointiongelmaan Ubuntussa, jopa niin, että sain formatoidulle tikulle kopioitua tiedostoja, mutta tikku ei sitten kuitenkaan toiminut toisessa laitteessa. Kiersin ongelman formatoimalla Windowsin puolella, jonka jälkeen tikut toimivat OK eri laitteissa.

romuvarasto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: USB-tikku ei toimi (ratkaistu)
« Vastaus #3 : 24.10.13 - klo:23.38 »
Vaikuttaisi tosiaan siltä että levytyökalulla nuo on rikottu ja GPartedilla räpeltämällä vaikuttaisi tulleen kuntoon  8) Hienoa, kiitos.