Nuorempana räpelsin assemblerillla ja basicilla, myös muistaakseni hiukan cobolia. Myöhemmin Visual Basic oli työkalu. Nyt näköjään olisi tarvetta tehdä javaskripteillä toiminnallisuutta karttapohjaisiin veppisovelluksiin. Aika lailla pallo hukassa olen vielä ko. kielen kanssa, mutta jotain ymmärrän, ja olen jopa saanut aikaankin.
Mutta asiaan liittyen, tietääkö joku minkään sortin graafista ohjelmaa tai ohjelmistoa, jolla voisi saada apua koodinsa debuggaukseen niin, että ainakin yksinkertaisimmat virheet tulisivat esille? Samoin erilaiset graafisten toimintojen (esim. veppilomake) aikaansaaminen vaikkapa automaattisesti/puoliautomaattisesti olisi suurikin apu. Muutenkin kaikki vinkit tervetulleita.
Hommassa on pääasia koettaa saada aikaan erilaisia tapahtumankäsittelyrutiineita, ei monimutkaisia, mutta kumminkin. Erilaisilla vapaan koodin rutiineilla, ja niitä yhdistelemällä olen koettanut pärjäillä, mutta enemmän pitäisi oppia. Tuhatsivuiset manuaalit eivät ole se oikea tapa, vaan esimerkeillä oppiminen on itselleni paras tie. Työuraakaan ei ole enää montaa vuotta, mutta hommat erittäin mielenkiintoisia.