Nyt on vähän häpeällistä kertoa, mutta olen koko ajan itse aiheuttanut ongelman. Kun olen yrittänyt saada Nikon-kameralta kuvia tietokoneelle, olen tyhmyyksissäni laittanut kameran lataamaan akkua! Minun piti tietenkin laittaa USB-johto kameralta tietokoneelle, eikä kameralta töpselinreikään. Hoksasin tuon "vian" vähän aikaa sitten Ubuntu koneella, ja onnistuin lataamaan kuvat koneelle ongelmitta. Kuitenkaan en ottanut siinä vaiheessa kameralta kuvia Ubuntulle, vaan yritin samaa Xubuntu-koneelle. Siinä on kuitenkin edelleen se ongelma, että en pääse Grub-valikosta eteenpäin. Hiiri ja näppäimistö ei toimi. Olen myös yrittänyt laittaa USB-johtoja eri reikiin, mutta ei auta. Ne toimivat kuitenkin (hiiri ja näppäimistö) Ubuntu-koneella. Xubuntu-koneella on jonkin verran kuvia, mutta ei äärimmäisen tärkeitä. Muut kuvat ovat muistitikulla.
Mutta jos joudun tätä konetta käyttämään ja tässä on Ubuntu 11.10, niin tuleeko tähän enää päivityksiä? Pitäisiköhän asentaa uusi Ubuntu tai Xubuntu? Kumpikin käy. Siis, jos en saa enää Xubuntu-konetta avattua. Jos se onnistuisi, onnistuisi varmaan myös kuvansiirto Nikonilta Xubuntulle.