Kirjoittaja Aihe: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)  (Luettu 4648 kertaa)

arcturus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Elikkäs vielä 3.8.0-26 päivityksellä homma pelaa, mutta tänään tuli uusi 3.8.0-27 jonka jälkeen ei kone enää boottaa grafiseen käyttöliittymään.

Poistamalla kernel päivityksen pääsin loggaamaan sisään.

Kun yritin sudo lightdm restart niin tuloksena vain musta ruutu.

Pitääkö näytönohjaimen ajurit poistaa ennen kernelin päivitystä ja asentaa sen jälkeen uudelleen tms?

AMD E-2200 & HD7340 ja catalystit asennettu amd:n sivuilta, versio on 13.4

Pitääkö odotella 28 päivitystä?

Kannattaisiko vaihtaa Xubuntu LTS julkaisuun, voisiko olla vakaampi?

arcturus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #1 : 29.07.13 - klo:22.32 »
Poistin ajurit, boot onnistuu normalisti. Ajoin kernelpäivityksen, boot onnistuu normaalisti.

AMD ei taida oikein toimia linuxissa?

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #2 : 30.07.13 - klo:08.24 »
Asenna ajurit Ubuntun pakettivaraston kauttta niin ei tule tuollaisia ongelmia . Jos ajurit asentaa muuta kautta niin ne on aina asennettava uudelleen kernel päivitysen jälkeen. Onko jotain syytä asentaa ne AMD sivuilta?

arcturus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #3 : 30.07.13 - klo:11.34 »
Asenna ajurit Ubuntun pakettivaraston kauttta niin ei tule tuollaisia ongelmia . Jos ajurit asentaa muuta kautta niin ne on aina asennettava uudelleen kernel päivitysen jälkeen. Onko jotain syytä asentaa ne AMD sivuilta?
Ubuntun pakettivarastosta asennettu ajuri ei toimi, vaan samalla tapaa jättää vain teksti sisäänkirjautumiseen. Jos poistan flgrx ajuripaketin, pääsen taas loggaamaan sisään.

Siksi asensin amd:n sivujen kautta.

Nyt uuden kernelin kanssa ei enää onnistu 13.4 catalystien asennus.

Taidan käyttää vain tuota opensource ajuria, säästyn tappelulta.

oobetimer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1470
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #4 : 30.07.13 - klo:19.31 »
Lightdm ikkunamanagerissa näyttäisi olevan sellainen tyyppiominaisuus, että se bugittaa Plymouthin kanssa ja kirjautumisvalikko ei välttämättä ilmesty. Itse olen ratkaissut tuon ongelman siten, että olen asentanut KDM tai GDM ikkunamanagerin ja laittanut sen oletusikkunamanageriksi, jolloin ei esiinny noita kirjautumisongelmia.

Jos Lightdm bugittaa oikein pahasti, niin silloin työpöydälle pääsee toisessa X:ässä, johon pääsee näppäinyhdistelmällä Ctrl Alt F2 ja työpöydälle pääsee kirjautumisen jälkee komennolla startx tai startx -- :2. Jos työpöydälle ei pääse, niin uuden asennetun ikkunamanagerin voi käynnistää esim. komennolla sudo kdm

http://linux.fi/wiki/Plymouth
13/2/2009 and friday....

http://debian-fi.dy.fi/

vistaaja

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 184
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #5 : 31.07.13 - klo:12.13 »
Jännitin itse eilen tätä kun luin ongelmasta ennen kun aloin päivittämään. Mulla koneessa siis Voyager 13.04.
Mitään ongelmaa ei kuitenkaan ilmennyt.
Intel NUC (2017) celeron + depian 9

arcturus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Xubuntu 13.04 kernel päivitys rikkoo lightdm:n (?)
« Vastaus #6 : 01.08.13 - klo:21.20 »
Joo ei se x käynnisty uudelleen vaikka mitä temppuja yritti.

No kumma juttu, uuden kernelin myötä opensource radeon ajuri toimii vähintäänkin tyydyttävästi. Eli antaa olla suljettujen ajurien toistaiseksi.