Kirjoittaja Aihe: LSI Locig MegaRAID ja ongelmia levyjen kanssa  (Luettu 3068 kertaa)

teemku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
LSI Locig MegaRAID ja ongelmia levyjen kanssa
« : 26.07.13 - klo:21.43 »
Olen tuloksetta yrittänyt asentaa Ubuntua/Debiania/ym. käyttöjärjestelmiä muutaman vuoden vanhaan serveriin, jossa on kaksi SCSI levyä joita ohjaa otsikossa mainittu LSI Logic MegaRAID -ohjain. Serverin kanssa on ilmennyt useanlaisia ongelmia liittyen levyihin ja/tai ohjaimeen.

Kun olen yrittänyt laittaa levyjä molempia levyjä RAID1:ksi tai RAID0:ksi, niin yleensä saan käynnistyksen yhteydessä virheilmoituksen Unresolved configuration mismatch between disk(s) and NVRAM tai toisinaan tuota virhettä ei tule, mutta kun WebBIOS käynnistää raudan uudestaan katoaakin tehty RAID ja ohjain palauttaa ruudulle (0) Logic drives...

Kerran RAID1 sekä RAID0 on onnistunut ja olen päässyt asentamaan käyttöjärjestelmää, mutta se on osionnin jälkeen törmännyt virheeseen jossa kohteena on /dev/sdb... tarkkaa virhetekstiä en enää muista.

Tunteeko kukana tuon LSI Logicin sielunelämää... ja tunnistaa/tietää mitä pitää tehdä että systeemi alkaa toimia?

Palvelin on muutamia vuosia vanha Fujitsu Primergy TX-150 ja edellisessä elämässä toiminut hyvin ja vaihdon jälkeen kovalevyt on vain pyyhitty. Pitäisi siis olla toimiva laite kaikin puolin.

Vinkkejä?

maalainen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
HP 4515s | 2,7GHz | win10/debian
Thinkpad X61 | 2GHz | win10/debian
IBM PC 5160 | 640KB ram | EGA 256 KB | Dos 3.0

teemku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: LSI Locig MegaRAID ja ongelmia levyjen kanssa
« Vastaus #2 : 27.07.13 - klo:13.38 »
Kiitos linkeistä, eivät valitettavasti tarjonneet apua tällä kertaa... Kummallinen kapine, ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tapella noin paljoa RAID:n kanssa...  >:(