Miksi kyselen Nvidiaa; jos Intelin grafiikkaohjain osaa rautapurun yhteistyössä Ubuntun kanssa, ja jaksaa puskea lomittamatonta fullHD:ä 50-60 fps ja bittivirtaa ainakin 30 Mbit/s, miksei voisi harkita. Pitäisi lisäksi saada näytönohjain tukemaan 50 Hz virkistystaajuutta, monitori osaa sen. Nuo temput olen tämän foorumin avulla onnistunut saamaan toimimaan Nvidian ohjaimella (460GTX) töissä. Halvempi joku 520GT osannee rautapurun yhtä hyvin.
Käsittääkseni tuo HD4000 piiri oikeasti nykyään käy jopa pelaamiseen. Myös videotoiston pitäisi käsityksieni mukaan olla tuoreimmilla Linuxeilla oikein hyvällä mallilla.
Tuossa nyt ei mainita itse videoformaattia, tosin katsoin/kuuntelin hiukan ohimennen tuon kaiffarin höpinöitä. Mutta eiköhän tuossa ole 7.1 testissä aika kova bittivirta.
http://www.youtube.com/watch?v=_sAKWn9i_XwSamaa myös täällä kommenttina
http://blog.sawilson.org/2013/04/intel-nuc-good-deal-for-powerful-tiny.html And all of it is stupidly fast and powerful and stutter free. I can be downloading a video while assembling another one, while transcoding another one, while XBMC is playing a 1080P video and there's no stutter, no muss, no fuss. Everything just works perfectly. All in one tiny little box that makes no noise.
This is nirvana.
Tuo NUC vain sattui tuleen mieleen, kun mainitsit pienen koneen ja sillä ei pelata. Tuo on ainakin minusta erittäin mielenkiintoista rautaa todella kompaktissa koossa. Mainitsit myös kotipalvelin käytön, eli kone on varmaan aika pitkiä aikoja päällä. Tuo NUC ei varmaankaan vie myöskään virtaa kuin nimeksi.
Toki tuohan on todellakin "barebone" ja laajennusvaraa ei käytännössä katsoen ole lainkaan, mutta toisaalta täysin passiivisen ns. pöytäkoneen kasaaminenkaan ei ole ihan ilmainen ja helppo homma. Siis tarkoitan todellakin täysin passiivijäähdytettyä konetta.
Mutta itse tiedät varmastikin mitkä kriteerit tarkemmin on. Tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen kun itseä on tuo konsepti kiinnostanut varsin paljon.
PS. Näinä tietoturvan huonoina aikoina huolettaa aina, kun joku jenkkifirma ilmoittaa tukeaan Linuxille. Onko piirisarjaan suoraan ympätty vakoiluohjelma?
Vaihtoehdot on aika vähät
*edit*
Ai niin ja tuoreita nukkeja on tulossa Haswellilla syssymmällä jos suorituskyvyn puute pelottaa.