Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ei asennu [Ratkaistu]  (Luettu 2649 kertaa)

New_user

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu ei asennu [Ratkaistu]
« : 01.07.13 - klo:21.03 »
Yritän asentaa Ubuntua erääseen pöytäkoneeseen (Core2-Duo 2Gb 240GB-SATA). Ei onnistu. Ensin CD:ltä, sitten tikulta, sitten uudella levykuvalla (entinen 12.041, uusi 12.042) tikulta. Osioinnin jälkeen aletaan asentaa perusjärjstelmää, ja aina tulee sama virheilmo:

udev 175-0ubuntu9.deb was corrupt...

Mistähän nyt mättää? Olen osioinut itse oikein, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Bioksesta otettu boottisektorin suojaus pois, joten ei sekään haittaa.

EDIT: Asensin alternate-levyltä, ja enpäs osioidessa kirjoittanut luvun perään laatua esim. 40 GB vaan pelkästään 40, jolloin syntyi megatavujen kokoisia osioita. Tämä tietysti johti virheisiin jatkossa.
« Viimeksi muokattu: 02.07.13 - klo:18.37 kirjoittanut New_user »

juyli

• Vieras
Vs: Ubuntu ei asennu
« Vastaus #1 : 01.07.13 - klo:21.40 »
Yritän asentaa Ubuntua erääseen pöytäkoneeseen (Core2-Duo 2Gb 240GB-SATA). Ei onnistu.

Tarkempi info laitteesta saa paljon parempia arvauksia ongelmien syistä.
Jos saat asennuslevyn live-version toimimaan, voit vaivatta kertoa tarkempaa infoa, ettei tarvitse arpoa vastausta.

New_user

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu ei asennu
« Vastaus #2 : 01.07.13 - klo:22.12 »
Tarkempi info laitteesta saa paljon parempia arvauksia ongelmien syistä.
Jos saat asennuslevyn live-version toimimaan, voit vaivatta kertoa tarkempaa infoa, ettei tarvitse arpoa vastausta.

Kiitos. Levy muuten olikin PATA eikä SATA, mutta itse ongelma näytti olevan tämä: osioinnissa järjestelmä ei ilmoita jäljellä olevaa vapaata tilaa oikein, vaan koko ajan levyn täyttä kokoa. Kun annoin käyttää koko levyä, enkä osioinut itse, asennus meni läpi. Tämä ei kuitenkaan tyydytä alkuunsakaan. Levylle pitää saada paaaljon pienennetty juuri (ehkä 40GB), lisäksi parikymmentä gigaa /opt ja loput erilliselle homelle + swap. Onkohan tähän keinoja tällä levyllä. Harkinnassa on myös vaihto 120 gigaiseen ssd-levyyn. Mikähän olisi luotettava ja helppo.