Kirjoittaja Aihe: Luuri mokkulana  (Luettu 3888 kertaa)

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Luuri mokkulana
« : 18.06.13 - klo:07.34 »
Suutuin, ja palasin reissuläppärissä takaisin Ubuntun versioon 10.04!

Sekä Nokian N900 että Samsungin Galaxy Note pelittävät konstailematta mokkulana (3g) versiossa 10.04. Kun siirryin uudempaan 12.04-versioon, niin kumpikaan luuri ei enää toiminut mokkulana. Network Manager ei tunnistanut niitä, eikä yhteyttä syntynyt. Yritin googlaamalla etsiä lääkkeitä, mutta en löytänyt.
Palasin takaisin versioon 10.04!

Pitkän päälle ratkaisu ei ole vedenpitävä. Jossakin vaiheessa on päivitettävä uuteen?
« Viimeksi muokattu: 18.06.13 - klo:17.32 kirjoittanut redu »
Ubuntua 98%, Winkua 2%

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #1 : 18.06.13 - klo:19.50 »
Tuore versiohan tuo on vielä, itsellä ollut läppärissä 9.10 Karmic Koala 32 bittisenä vuodesta toiseen mutta myönnettäköön että toista äärimmäisyyttäkin on tässä viime aikoina käytetty, Mint 15 mutta vaatii suljetun ajurin GeForcelle. Mitä siinä muuten epäonnistuu luurisi kanssa uudemmilla versioilla tai miltä se näyttää ?
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #2 : 21.06.13 - klo:07.29 »
Tuore versiohan tuo on vielä, itsellä ollut läppärissä 9.10 Karmic Koala 32 bittisenä vuodesta toiseen mutta myönnettäköön että toista äärimmäisyyttäkin on tässä viime aikoina käytetty, Mint 15 mutta vaatii suljetun ajurin GeForcelle. Mitä siinä muuten epäonnistuu luurisi kanssa uudemmilla versioilla tai miltä se näyttää ?

Mobile-Broadband-yhteys ei tule 12.04:ssä näkyviin Network Managerissa edes manuaalisesti editoimalla. Mutta Linuksissahan voi ropeltaa melkein mitä tahansa! Näillä ohjeilla voisi ehkä onnistua:
http://askubuntu.com/questions/143989/3g-usb-modem-not-working-in-12-04/147133#147133

Pitäisi joskus kokeilla löhösohvaläppärissä (12.04 / Gnome)? Olisi luuri-3g joskus tarpeellinen kotonakin, kun peruslaajakaista kaatuu.
Ubuntua 98%, Winkua 2%

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #3 : 21.06.13 - klo:10.01 »
Kaikki Android puhelimet, mitä minulla on ollut on toimoinut onglelmitta kaikissa Ubuntu/Mint versioissa 11.? - 13.04. (ZTE Blade, Huawei ???, Samsung Galaxy Duo S, Insmat Rock V5).

Puhelimen kun kytkee USB piuhalla kiinni ja käy mobiiliverkkoasetuksista laittamasta nettiyhteyden jaon USB kaapelilla, niin Ubuntu näkee yhteyden kiinteänä verkkoyhteytenä. Ei ole tarvinnut tietokoneesta mitään verkkoasetuksia muutella. Puhelimen WIFI jako toimii tietysti vielä paremmin, jos vain langaton verkkokortti koneesta löytyy.

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #4 : 21.06.13 - klo:18.09 »
Kaikki Android puhelimet, mitä minulla on ollut on toimoinut onglelmitta kaikissa Ubuntu/Mint versioissa 11.? - 13.04. (ZTE Blade, Huawei ???, Samsung Galaxy Duo S, Insmat Rock V5).

Puhelimen kun kytkee USB piuhalla kiinni ja käy mobiiliverkkoasetuksista laittamasta nettiyhteyden jaon USB kaapelilla, niin Ubuntu näkee yhteyden kiinteänä verkkoyhteytenä. Ei ole tarvinnut tietokoneesta mitään verkkoasetuksia muutella. Puhelimen WIFI jako toimii tietysti vielä paremmin, jos vain langaton verkkokortti koneesta löytyy.

USB-piuhalla minäkin olen kytkenyt, ja hyvin pelittää N900 ja GalaxyNote mokkulana ubuntun versiossa 10.04. Vaan ei kumpikaan enää pelitä versiossa 12.04.
Googlaamalla oppii, että samanlaisia ongelmia on ollut muillakin joittenkin tiettyjen mokkuloitten käytössä. Harvempi kai on käyttänyt juuri N900:aa tai GalaxyNote:a mokkulana?
Ubuntua 98%, Winkua 2%

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #5 : 21.06.13 - klo:19.18 »
USB-piuhalla minäkin olen kytkenyt, ja hyvin pelittää N900 ja GalaxyNote mokkulana ubuntun versiossa 10.04. Vaan ei kumpikaan enää pelitä versiossa 12.04.
Googlaamalla oppii, että samanlaisia ongelmia on ollut muillakin joittenkin tiettyjen mokkuloitten käytössä. Harvempi kai on käyttänyt juuri N900:aa tai GalaxyNote:a mokkulana?

Minulla pelittää Saunalahti PrePaid N900:lla ja 12.04:lla ja eee 701:llä. (Tosin en ole asentanut uusimpia päivityksiä vielä).

Kokeilen vielä päivitysten jälkeen.

Ubuntu on asennettu puhtaalta pöydältä.

redu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 487
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #6 : 22.06.13 - klo:10.51 »
USB-piuhalla minäkin olen kytkenyt, ja hyvin pelittää N900 ja GalaxyNote mokkulana ubuntun versiossa 10.04. Vaan ei kumpikaan enää pelitä versiossa 12.04.
Googlaamalla oppii, että samanlaisia ongelmia on ollut muillakin joittenkin tiettyjen mokkuloitten käytössä. Harvempi kai on käyttänyt juuri N900:aa tai GalaxyNote:a mokkulana?

Minulla pelittää Saunalahti PrePaid N900:lla ja 12.04:lla ja eee 701:llä. (Tosin en ole asentanut uusimpia päivityksiä vielä).

Kokeilen vielä päivitysten jälkeen.

Ubuntu on asennettu puhtaalta pöydältä.

Kiitos Kamara tiedoista!
Asensin 12.04:n 17 tuumman Dell:iin uusin päivityksin, ja nyt yllättäen
- Nokian N900 toimii mokkulana usb piuhalla.
- GalaxyNote toimii Wifi hotspottina usb piuhalla.

Samsungin minissä NC10 / 12.04 ei kumpikaan tullut network manageriin. En viitsi uusintatestata, kun downgradasin jo minin Ubuntun 10.04:ään.
Luulisi tämän olevan softaongelma - vaan ei hardware-ongelma!
Ubuntua 98%, Winkua 2%

sepi666

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 152
    • Profiili
Vs: Luuri mokkulana
« Vastaus #7 : 30.06.13 - klo:20.52 »
mulla taas on sellainen ongelma kun android kännykkä toimii hyvin usb kautta mutta ipadia en ole saanut toimimaan.