Kirjoittaja Aihe: Selaimen ja ohjelmien ylävalikko kadoksissa [Ratkennut]  (Luettu 3563 kertaa)

EeroL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Päivitin viime viikolla koneeni. Mielestäni tuli vain flash:n päivitys. Sen jälkeen katosi selaimen ja ohjelmien yläpalkki. Siis se missä on sulkemis-, pienennös- ja suurennuspainikkeet oikeassa tai vasemmassa yläkulmassa.
Olen siirtänyt yläpalkin alas. (tottumiskysymys). Nyt kun avaan ohjelman, niin alapalkkiin ei ilmesty ohjelman kuvaketta lainkaan.
Samoin eri työpöydät ovat kadonneet. Kuvake on ja asetukset oikein.
Firefox:n ja ainakin Libreofficen Tiedosto, Muokkaa ym ovat mutta eivät vastaa. Pikanäppäimet toimivat.
Jos avaan kaksi eri selainta, niin ensimmäisenä avattu selain jää alemmaksi eikä sitä saa nostettua päälimmäiseksi. Kirjottaa kyllä pystyy.

Tuossa ne hätäisimmät mitä olen huomannut. Koneen käyttö on nyt varsin hankalaa.

Ajattelin, että jollain muulla on samoja ongelmia kun heti seuraavana päivänä tuli iso kasa päivityksiä. Kauheella innolla päivitin koneen, mutta pettymys oli suuri, kun ongelma ei ratkennut

Olisiko jollain jotain apua?

Käyttiksenä Xubuntu 12.04 64 bit
Dell Vostro 3750
« Viimeksi muokattu: 17.06.13 - klo:07.50 kirjoittanut EeroL »

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Selaimen ja ohjelmien ylävalikko kadoksissa
« Vastaus #1 : 17.06.13 - klo:07.30 »
Kuulostaa ettei ikkunamanageri ole käynnissä. Xfce:ssä se on nimeltään xfwm4. Kokeile ajaa tuo komento pääte-ikkunassa ja ehkä puuttuvat käyttöliittymän osat ilmestyvät taas.

Miksi se ei sitten käynnisty? Käytät varmaan "tallenna istunto" toimintoa? Joskus istunnon tallennus menee pieleen. Jos näin on käynyt, niin tyhjennä hakemiston .cache/sessions/ sisältö ja kirjaudu ulos/sisään. Tuo .cache on siis kotihakemistossasi oleva piilohakemisto.

EeroL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 57
    • Profiili
Vs: Selaimen ja ohjelmien ylävalikko kadoksissa
« Vastaus #2 : 17.06.13 - klo:07.49 »
Kiitos. Täydellinen vastaus. Tuo ratkaisi ongelman  :)

Postin istunnon tallennuksen käytöstä.

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: Selaimen ja ohjelmien ylävalikko kadoksissa [Ratkennut]
« Vastaus #3 : 17.06.13 - klo:08.30 »
Istunnon tallennus toimii kyllä, paitsi joskus ;) (mulle on käynyt tämä sama vain kerran)