Kirjoittaja Aihe: Verkko menee jumiin kun käynistää Transmission BitTorren asiakkaan  (Luettu 3052 kertaa)

-basu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Kyseessä on Ubuntu 12.4 LTS tuore asennus. Eli verkko menee todella jumiin kun lataa jotain torrenttia. Ja torrentti latautuu noin 10 osa hitaammin kuin pitäis ja nettisivut aukee todella hitaasti jos ollenkaan.

Mistähän vois johtua?
Aser Aspire 7741G Intel core i5-480M 2.66Ghz AMD Roden HD 6550M 6GB DDR3 Ubuntu11.4 ja WIN7 rinnalla

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
En osaa auttaa ongelmassa, mutta kannattaa kokeilla jotakin toista BitTorrent ohjelmaa vertailun vuoksi. Deluge lienee tunnetuin.

juyli

  • Vieras
Mistähän vois johtua?

Mikä on yhteysnopeutesi ylipäätään? Yleensä palvelutarjoajilla upload-kaista on varsin vähäinen, joten on mahdollista, että uploadien vuoksi myös download-kaista hidastuu.
Käyttäessäsi vertaisverkkoa myös koneeltasi imuroidaan dataa koko kaistanleveydeltä. (Ja on oikeastaan epäreilua vähentää tarjollaolevaan kaistaa (puhuttaessa vertaisverkoista) ...).

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Mulla on nyt 13.04 (gnome) ubuntu alla ja tässä ei oo verkko tahmaillu mutta edellisissä versioissa jossain vaiheessa piti käynnistellä verkkoa uusiks kun oli Transmission ollu tarpeeks pitkään päällä, verkko hidastu about nollaan, kumpaankin suuntaan. Ja käytössä siis mobiililaajakaista
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Joskus olen törmännyt hiukan vastaavaan. En oikein tiedä mikä sen aiheutti, mutta käytännössä vika korjaantui, kun rajoitti kumpaakin kaistaa jonkin verran koetuista maksimiarvoista.

En tiedä onko mitään perää, mutta olettaisin, että kyseessä oli silloin jonkinlainen ADSL-modeemin ylikuormittuminen tai jokin asetusvirhe ISP:n laitteisiin. Nopeudet nimittäin jostain syystä tuolloin ylitti yllätävänkin paljon ISP:n lupaukset joksikin aikaa ja sitten hetkeksi tuntui "jäätyvän". Toisaalta kun ajattelee, niin saattoi hyvinkin olla jokin ISP:n toteuttama "throttlaus". Outoa vaan että ongelma koski vain vertaisverkkoliikennettä. Ei tullut edes yritettyä oikein paljoa asiaan perehtyä kun ratkaisu kuitenkin oli noin helppo.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Itselläni oli pitkään sama ongelma mutta korjaantui kun meni kaapelimodeemi vaihtoon. Kokeile resetoida modeemi tehdasasetuksiin ja tee verkkoasetukset uusiksi.

-basu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Mistähän vois johtua?

Mikä on yhteysnopeutesi ylipäätään? Yleensä palvelutarjoajilla upload-kaista on varsin vähäinen, joten on mahdollista, että uploadien vuoksi myös download-kaista hidastuu.
Käyttäessäsi vertaisverkkoa myös koneeltasi imuroidaan dataa koko kaistanleveydeltä. (Ja on oikeastaan epäreilua vähentää tarjollaolevaan kaistaa (puhuttaessa vertaisverkoista) ...).
Yhteys on 100/5 tai 100/10. Mulla ei oo ollu tapana rajottaa uploadeija eikä luonollisesti downejakaan.
Aser Aspire 7741G Intel core i5-480M 2.66Ghz AMD Roden HD 6550M 6GB DDR3 Ubuntu11.4 ja WIN7 rinnalla

-basu-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Mulla on nyt 13.04 (gnome) ubuntu alla ja tässä ei oo verkko tahmaillu mutta edellisissä versioissa jossain vaiheessa piti käynnistellä verkkoa uusiks kun oli Transmission ollu tarpeeks pitkään päällä, verkko hidastu about nollaan, kumpaankin suuntaan. Ja käytössä siis mobiililaajakaista
Mä sammutan yleensä yöks kaikki vehkeet eli myös modeemin. Taidan kokeilla viel modeemin resetoimista. Tosin se on ihan uus kaapelimodeemi. Pari kuukautta ollu käytössä.
Aser Aspire 7741G Intel core i5-480M 2.66Ghz AMD Roden HD 6550M 6GB DDR3 Ubuntu11.4 ja WIN7 rinnalla

putte prossu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Mulla ei oo ollu tapana rajottaa uploadeija eikä luonollisesti downejakaan.

Tuohan nyt on päivän selvä asia että jos mitään rajoituksia ei ole niit verkko kyykkää kun joku raapii jotain sun koneelta tai itse lataat jotain. Kannattaa katsoa ilman muuta liikennettä jostain bandwidth-testissä miten se bitti oikeasta liikkuu tuohon luvattuun teoreettiseen maksiminopeuteen nähden ja tuosta nopeudesta rajaat 5-10% siivun pois transmissionilta.
AMD FX-4100, Sabertooth 990FX R2.0, 8GB Kingston ECC DDR3, Radeon 5770 1GB, 240GB SSD + 5x 2TB raid5, Debian 9.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Mulla ei oo ollu tapana rajottaa uploadeija eikä luonollisesti downejakaan.

Tuohan nyt on päivän selvä asia että jos mitään rajoituksia ei ole niit verkko kyykkää kun joku raapii jotain sun koneelta tai itse lataat jotain. Kannattaa katsoa ilman muuta liikennettä jostain bandwidth-testissä miten se bitti oikeasta liikkuu tuohon luvattuun teoreettiseen maksiminopeuteen nähden ja tuosta nopeudesta rajaat 5-10% siivun pois transmissionilta.
Silloin kuin itselläni oli sama ongelma niin verkko meni niin jumiin ettei yhden torrentin lisäämisen jälkeen onnistunut edes toisen torrentin lisääminen tai mplayer ei pystynyt hakemaan tekstitystä.  Eli verkko ei toiminut ollenkaan kun torrent ohjelma oli käynnissä. Niin pieneen verkon käyttöön kuin torrentin lisäämiseen(siis pelkkä lisääminen ei lataaminen) tai tekstitiedoston haku ei kyllä pitäisi olla mitään  merkitystä varsinkaan jos nopeus on 100/10 tai nopeampi niin kuin minulla oli. Kokeilin kuitenkin noita rajoituksia mutta ei auttanut eikä myöskään porttien vaihto. Luovutin ja en käyttänyt nettiä sillä aikaa kun torrentit latautui. Kaapelimodeemin vaihdon jälkeen toimii hyvin vaikka olisi 10 torrenttia latautumassa voin katsella yuotubea selaimella samaan aikaan ilman ongelmia.  En kuitenkaan usko että ongelma olisi ollut rikkinäisessä modeemissa vaan verkkoasetuksissa. Oman modeemin vaihdoin koska siitä näki että se rikki ei tuli ihan fyysinen vaurio.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Itselläni Transmission lataa hyvin, mutta ei juuri uppaa. Olen ottanut DHT, PeX pois käytöstä. Eikös nuo aiheuta ylimääräistä kuormaa verkkoon. Itselläni on ajatus, että tietostoa jaetaan vain sinne mistä on lähtöisinkin. Itse yleensä olen käyttänyt porttia 5x xxxx eli aika isoa enkä koskaan oletusta.