Kirjoittaja Aihe: Kone täysin jumissa asennuksen epäonnistuttua  (Luettu 1864 kertaa)

alqstojh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Moi,

Mulla on Dell inspiron 1545 windows 7 ja eräs päivä konetta käynnistäessä tuli "Failed to boot". En sen enempää jaksanut alkaa asiaa miettimään vaan päätin, että nyt on oiva tilaisuus laittaa Ubuntu koneeseen kun ei Windows enää suostunut yhteistyöhön. Asensin sen suurempia miettimättä Ubuntu 12.04 Windowsin päälle kun siellä ei ollut mitään tärkeää säästettävää. Kaikki toimi kuin unelma ensi yrityksellä ja tein kaikki vaiheet tältä videolta (http://www.youtube.com/watch?v=frouwATl7BM olen aivan untuvikko Ubuntun kanssa). Kaikki pelitti hienosti kunnes kaikkien updatejen jälkeen restarttasin ja Ubuntu ei enää käynnistynytkään. Aikani koitin, turhauduin ja päädyin että laitetaan sama Ubuntu vanhan Ubuntun päälle eikä asennella mitään ylimääräisiä. Boottasin USB:ltä ja asennus lähti normaalisti käyntiin, mutta yhtäkki kone simahti kesken asennuksen. Nyt olen tilanteessa ettei mikään enää lähde käyntiin, ei normaali boottaus (kursori vain vilkkuu vasemmassa ylänurkassa), asentaessa ubuntua usb:ltä tulee vain http://tinypic.com/view.php?pic=25i6wl4&s=5 tämän näköistä tekstiä eikä ja jää junnaamaan paikoilleen. Windowsiin en pääse, ubuntuun en pääse ja nyt tarvittais jeesiä. Osattaisko täällä auttaa vai olenko saanut vanhan läppärini lopullisesti tilttiin? :D

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Kone täysin jumissa asennuksen epäonnistuttua
« Vastaus #1 : 26.05.13 - klo:10.07 »
Aukeaako usb-tikulta live työpöytä ?  Ja ymmärsinkö oikein että päset asentamiseen asti kuitenkin ? Jos näin olisiko kovalevysi nähnyt parhaat päivänsä.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Vs: Kone täysin jumissa asennuksen epäonnistuttua
« Vastaus #2 : 26.05.13 - klo:13.18 »
Voisi ihan hyvin olla kovalevyrikko. Kun kerran tuo Windowskin hajosi. Ja Ubuntukaan harvemmin yhtäkkiä lakkaa toimimasta normaalilla käytöllä.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.