Kirjoittaja Aihe: Jolla  (Luettu 69306 kertaa)

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #60 : 23.11.13 - klo:15.23 »
Nopeat syövät hitaat: 100000461

Wäinö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #61 : 25.11.13 - klo:18.39 »
Jolla: New Order # 100000710

Ripa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Jolla IT- viikossa
« Vastaus #62 : 28.11.13 - klo:19.32 »
Jollasta vähän juttua IT- viikossa
http://www.itviikko.fi/kolumnit/2013/11/28/taman-piti-olla-jolla-puhelimen-testi-mutta/201316598/7

Vähän hyvää ja pienniä moitteitakin.
Pikatesti oli minusta aika odotettu, kun on luomassa jotain ihan uutta.

Edit:
Ja Tietoviikossa näin.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/video+tassa+on+jolla++nain+androidsovellus+toimii/a950612

Jos videosta voi jotain päätellä, niin Jolla toimii tuolla videolla sujuvasti, mutta käyttäjä on kyllä hiukan "hukassa"
« Viimeksi muokattu: 28.11.13 - klo:19.55 kirjoittanut Ripa »

Ripa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Jolla >> Sailfishiä Android-puhelimiin
« Vastaus #63 : 03.12.13 - klo:12.52 »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Jolla
« Vastaus #64 : 03.12.13 - klo:18.31 »
Jahas ja mitäköhän uutta tuossa on että Jollan voi asentaa Android puhelimeen... Jolla on Linux-ytimeen perustuva kuin on myös Ubuntu Touch:kin  :) eli nuo molemmat ovat istutettavissa Android luureihin.

Tuo on vähän väärä päätelmä, että Linux-pohjaisuudesta seuraisi yhteensopivuus Android-laitteen kanssa. Pelkkä Linuxin käyttö ei riitä, mutta sen lisäksi Jollassa ja Ubuntu Touchissa on yhteensopivuuskerros, jolla saadaan käytettyä Androidin ajureita. Molemmissa voi kyllä käyttää myös tavallisia Linux-ajureita, mutta taitaa vaan niin paljon useammin olla saatavilla ainoastaan valmistajan (suljetut) Android-ajurit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Libhybris
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Jolla
« Vastaus #65 : 05.12.13 - klo:17.09 »
Nyt on tilaus käsittelyssä, saattaa ens viikolla tulla luuri.

http://jollasuomi.fi/juuri-nyt-jollan-puhelin-toimitetaan-1-2-paivassa/

Jeps, ensi viikolla alkaa tapahtumaan.
« Viimeksi muokattu: 05.12.13 - klo:20.24 kirjoittanut Storck »

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #66 : 06.12.13 - klo:11.05 »
Jolla tilauksen tila: Keräilyssä, pitää vissiin hankkia micro-simmi!

Storck

  • Vieras
Vs: Jolla
« Vastaus #67 : 08.12.13 - klo:17.36 »
Nyt tuli postin seurantakoodi eli luuri huomenna tai ylihuomenna hyppysissä.

Storck

  • Vieras
Vs: Jolla
« Vastaus #68 : 09.12.13 - klo:16.50 »
Jolla kotona - testaus alkakoon  :)

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #69 : 11.12.13 - klo:08.53 »
Jolla tuli eikä uponnut matkalla, vaatii jonkun verran totuttelua ainakin minulla!

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1242
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #70 : 19.12.13 - klo:12.07 »
Hiljaista on ollut tällä rintamalla. Oliskohan jollakin kertoa kokemuksia?

Kiinnostaa myös Sailfishin istuminen esim. Samsungin laitteeseen, vaikka S3:een, jos joku saanut tehtyä moisen urotyön. Moderaattori tehkööt tästä oman juttunsa, jos näkee aiheelliseksi.

Storck

  • Vieras
Vs: Jolla
« Vastaus #71 : 19.12.13 - klo:21.33 »
Hiljaista on ollut tällä rintamalla. Oliskohan jollakin kertoa kokemuksia?

No lyhyesti:

Itse Sailfishin käyttö on mielestäni toteutettu loistavasti, turhat näppäilyt jäänyt vähiin uuden käyttötavan myötä. Loistava keksintö (?).

Muuten on niin beta (tai alpha) että bugeja on riittämiin. Sääliksi käy nuoria/lapsia jotka saavat joululahjaksi puhelimen - jos luulevat saavansa valmiin ja toimivan kokonaisuuden.  8)

Ehkä parin järjestelmäpäivityksen myötä alkaa kaikki toimimaan kuten pitääkin.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #72 : 20.12.13 - klo:08.13 »
Itse Sailfishin käyttö on mielestäni toteutettu loistavasti, turhat näppäilyt jäänyt vähiin uuden käyttötavan myötä. Loistava keksintö (?).
Tämä on mukava kuulla. Itse suhtauduin hyvin epäilevästi siihen kuinka luontevalta käyttöliittymä tuntuu. "Ele" -pohjaiseen käyttöliittymään kestää aina jonkin aikaa tottua, mutta looginen navigointi eleiden avulla on paljon kivempaa kuin valikoiden näpyttely.

Itsellä ei Jolla luuria tai kinostusta hankkia sellaista, mutta toivon kaikkea hyvää projektille.
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #73 : 20.12.13 - klo:12.42 »
Pettynyt olen. Jos saa sanoa, samaa kuraa kuin Mokia. Myyn heti, jos jollein kelpaa. ???
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

juustohöylä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #74 : 20.12.13 - klo:18.11 »
mokia...Pikkaisen jos tarkennat kiitos?

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #75 : 20.12.13 - klo:19.42 »
Tiistaina sain puhelimen käteen. Noin kolmen päivän käytön jälkeen voin vahvistaa, että akku kuluu todella nopeasti loppuun. Kuulemman ongelma johtuu arkkitehtuurin muutoksesta. Näytön kirkkauden säätö ei minulla ainakaan toimi.

Muuten puhelin on ollut toimiva. En ole huomannut mitään kaatumisia ja kaikki toimii sulavasti. Jollan ele jutut on viety pidämmälle kuin N9:ssä. Itse jouduin muutamia asioita opettelemaan uusiksi. Tosin kuin opin nämä käyttö on jouhevampaa kuin Android:ssa ja IOS6:ssä mitä olen joskus käyttänyt.

Natiivi ohjelmia on tällä viikolla tullut ihan mukavaa tahtia, kun porukka on saannut luureja kotiin. Toivotaan, että tahti pysyy samana. Isompaa käyttöjärjestelmä päivitystä on vielä 2013 vuonna luvattu. Pari pienempää päivitystä on tullutkin jo noin kahden viikon sisään.

mokia...Pikkaisen jos tarkennat kiitos?

Ei kannata ottaa vakavasti. Sitä fanitus teettää ettei pysty antamaan asiallista kritiikkiä.
« Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo:19.56 kirjoittanut Karvameduusa »

Storck

  • Vieras
Vs: Jolla
« Vastaus #76 : 20.12.13 - klo:20.12 »
Noin kolmen päivän käytön jälkeen voin vahvistaa, että akku kuluu todella nopeasti loppuun.

Paranee huomattavasti kun muutaman kerran akku tyhjästä täyteen. Kuten muissakin puhelimissa.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #77 : 20.12.13 - klo:20.49 »
Pettynyt olen. Jos saa sanoa, samaa kuraa kuin Mokia. Myyn heti, jos jollein kelpaa. ???
Saatanpa ostaakkin, jos hinnasta päästään sopuun
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

JussiK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #78 : 21.12.13 - klo:10.14 »
Perusasiat toimii juoheasti, Sailfish sovelluksia on vielä niukasti, eilen aamulla latasin akun, nyt on vielä 26% jäljella, 3g päällä koko ajan. Viikon jälkeen alkaa käyttö sujumaan. Androideja en ole ladannut. Otin tähän tuplasimmin koska ajattelin että saattaa olla alkuhankaluuksia ja vanha E72 on backuppina. Versio on nyt 1.01.12. Uusi pävitys on luvattu tänä vuonna.
Jos akku kestäisi pari päivää niin asia olisi mielestäni ok.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Jolla
« Vastaus #79 : 21.12.13 - klo:13.37 »
Pettynyt olen. Jos saa sanoa, samaa kuraa kuin Mokia. Myyn heti, jos jollein kelpaa. ???
Ois kiva kuulla mitkä on ne pahimmat pettymykset. Ilmeisesti ainakin akkukesto on haukuttu ihan lyttyyn median perusteella. Eikä kyllä vaikuta kovin hyvältä jos mediaa on suorastaan pyritty pitämään erossa Jollasta. Ilmeisesti tuo on monilla boottaillutkin aivan itsekseen ilman mitään järkevää syytä.