Minä olen päässyt vain noin puoleenväliin tuosta 400:sta. Kuitenkin olen siitä iloinen, että se on tullut tehtyä. Jossain vaiheessa hain epätoivoisesti automaatista systeemiä, joka edes jakaisi musiikki- tai puheäänitteet omiin paloihinsa. Nyt nuo joskus joitakin vuosia sitten tehdyt digitalisoinnit ovat kuitenkin tallessa pienessä tilassa varmuuskopioituina odottamassa hetkeä, jolloin innostun hakemaan ohjelmaa, joka pilkkoo tallenneklimpin jaksoihin.
Puolivillaiseen ratkaisuun ei kannata tyytyä. Ellei melko heti löydä hyvää ohjelmaa, joka tuottaa esim. c-kasetilta sen n. 13 kappaletta puoleltaan kiintolevylle, kannattaa hakea ratkaisu, jolla saa laadukkaan tallenteen koko analogisesta äänipötköstä. Se on kuitenkin harppaus eteenpäin ja jonain päivänä tulee vastaan se ohjelma, joka jakaa se klimpin haluttuihin paloihin.
Et kuitenkaan aikoinaan sitä c-kasettia tai kelanauhaa kuunnellut hyppimällä vaan ihana ääni soljui korviisi tasaisena virtana, niin tänään kuin eilenkin. Ellei sitten nauha napannut kiinni likaiseen capstan rolleriin...