Kirjoittaja Aihe: Mint14.1Cinnamon install jumiutuu Fujitsu Amilo Xi3670 laptopissa  (Luettu 3305 kertaa)

Hyperhulttio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Taitaa olla niin, että WLAN tai mahdollisesti lanka-LAN on tuon jumiutumisen aiheuttaja, joten millaisin toimenpitein saisin installoinnin menemään läpi, jotta voisin alkaa väkertää tuota WLANia sitten toimintakuntoiseksi?

(Kopsattu Fujitsun draiverisaitilta nämä hardistiedot)
Wi-Fi/WLAN
Atheros miniCard WLAN IEEE802.11 / AW-NE771(H) miniCard WLAN IEEE802.11 b/g/pre-n
or
Intel® WiFi Link 5100MC / Intel Wireless WiFi Link 5300 5100
(En nyt muista varmasti kummat näistä asensin Windowsiin. Tarkistan muutaman päivän päästä kun pääsen käsiksi kyseiselle koneelle. Jos nuo eivät viittaa samaan rautaan, niin kyseistä vehjettä on sitten varmaankin myyty kahdenlaisella WLANilla.)

LAN
Intel® Boazman 82567LF Gigabit Network Connection (Onboard) / Intel(R) 82567LF Gigabit Network Connection
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo:06.06 kirjoittanut Hyperhulttio »

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Mulla on ollut vastaavia ongelmia mintin asennuksen kanssa muutamissa läppäreissä (HP ja Acer), näissä ollut broadcom:in piirisarjalla olevat wlan kortit. Wlan kortti tuon siis aiheuttaa!

Helpommalla pääset (näin teen myös itse) kun poistat fyysisesti kortin koneesta. Asennat käyttiksen ja päivität järjestelmän. Asennat kortin takaisin ja asennat ajurit.



 
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

juyli

  • Vieras
Helpommalla pääset (näin teen myös itse) kun poistat fyysisesti kortin koneesta. Asennat käyttiksen ja päivität järjestelmän. Asennat kortin takaisin ja asennat ajurit.

Hieno ohje - ihan peukkua sille ;) Ja laitetaanpa tuo korvan taakse, jos vastaaviin ongelmiin sattuisi törmäämään. Mutta eikö noita laitteita saa suoraa biossista väännettyä off-asentoon? Vaikka Linux ei liialti bios-palveluja tarvitse, voi joidenkin laitteiden ja asetusten disablointi joskus auttaa.
Erityisesti joissakin ongelmatilanteissa kannattaa tarkistaa laitteen bios-asetukset.
[Optio: ja aivan _erityistapauksissa_ bios-päivitys voi ratkaista ongelman. Ei tuosta tosin omakohtaisia kokemuksia, kun jakelut ovat aina asentuneet enemmän tai vähemmän ongelmitta.]

juice82

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Helpommalla pääset (näin teen myös itse) kun poistat fyysisesti kortin koneesta. Asennat käyttiksen ja päivität järjestelmän. Asennat kortin takaisin ja asennat ajurit.

Hieno ohje - ihan peukkua sille ;) Ja laitetaanpa tuo korvan taakse, jos vastaaviin ongelmiin sattuisi törmäämään. Mutta eikö noita laitteita saa suoraa biossista väännettyä off-asentoon? Vaikka Linux ei liialti bios-palveluja tarvitse, voi joidenkin laitteiden ja asetusten disablointi joskus auttaa.
Erityisesti joissakin ongelmatilanteissa kannattaa tarkistaa laitteen bios-asetukset.
[Optio: ja aivan _erityistapauksissa_ bios-päivitys voi ratkaista ongelman. Ei tuosta tosin omakohtaisia kokemuksia, kun jakelut ovat aina asentuneet enemmän tai vähemmän ongelmitta.]


En ole kyllä liioin tuota disablointia tutkinut biossista asti, tuo omassa käytössä oleva HP on niin iänikuinen vehje että tuskin on edes mahdollista, siihen kun olen rakentanut wlan vermeet jäljestä päin!

Sinänsä aika jännä juttu että tuon asennuksen jumiutuminen tuntuu vaivaavan vain Mint jakeluita, ubuntut + debianit asentuu ilman kikkailuja :-\
Pöytäkone: Ubuntu 16.04 LTS + Win 10 Pro. Läppäri 1: Ubuntu Mate 16.04 LTS. Läppäri 2: Debian Jessie Xfce.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Sinänsä aika jännä juttu että tuon asennuksen jumiutuminen tuntuu vaivaavan vain Mint jakeluita, ubuntut + debianit asentuu ilman kikkailuja :-\
Wlan toimii erilailla Mintissä ja en tiedä ihan miten mutta joskus kun asentelin Funtoota mintin livetikulla huomasin ettei mintissä ole ollenkaan resolv.conf tiedostoa.