Tämä on ehkä oikea alue VICE-ongelmille.
Minulla on pöytäkoneena vanha Ubuntu 12.04:llä varustettu rauta. VICE:n kanssa on ollut ongelmia, jotka luultavasti johtuvat huonosti tuetusta näytönohjaimesta. Itse asiassa siinä koneessa VICE toimii parhaiten WINE:n alla ajettuna. Mutta läppärissä (HP Compaq nx7300) VICE:n C64-emulaattori on toiminut Linux Mint 13 Mayan alla moitteettomasti - C128-emulaattori tosin ei suostu edes käynnistymään, mutta en ole sitä tarvinnutkaan.
Nyt sitten kuitenkin C64-emulaattorikin on alkanut ryppyillä tässä Mint-läppärissä. Satunnaisia tahmaamisia ja jumitteluja esiintyy, ja yritys antaa S(ave)-komento Final Cartridge III:n monitorista jumittaa systeemin totaalisesti. Aikaisemmin tämä on toiminut moitteettomasti. (Arvatkaapa onko kiva huomata tämä, kun on pari sataa riviä assemblyä naputeltuna sisään ja yrittää seivata...
)
Ennen kuin teen mitään muuta, olisi kiva kuulla, onko muilla ollut samantapaisia ongelmia. Johtuisikohan tämä mahdollisesti jostain Mintin päivityksestä? En pääse kokeilemaan, miten pöytäkone juuri nyt käyttäytyy, kun olen itse reissun päällä...