Kirjoittaja Aihe: HP Color Laserjet 1600 - osavärien kohdistus bugittaa  (Luettu 2393 kertaa)

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Kaverilta peritty HP Color Laserjet 1600 ja Ubuntu 12.04 64 bit. Homma alkaa toimia heti kättelyssä, eli piuhat kiinni ja tulostus päälle, mutta tulos ei ole toivottu. Käytännössä osaväreissä on aika roima siirtymä ja ne eivät kohdistu kohdakkain. Kaikki sopivanväriset kohteet esiityvät kahtena erivärisenä kappaleena vajaan puolen sentin päässä toisistaan. Ja kun täsmälleen sama printteri jaetaan verkon muille windows koneille samban avulla ja tulostetataan sieltä windowsista niin homma pelaa aivan virheettömästi.

Laitteessa on ollut vastaavia oireita välillä ihan laitetasollakin, eli laitteen oma demokuva on mennyt samaan tapaan pieleen. Noissa tapauksissa syy on oletettavasti ollut itse täytetyissä tai muuten vaan ihan tappiin vedetyissä kaseteissa. Nyt siinä on uudet kiinalaiset kopiokasetit ja demokuvat ja windows/samba reitillä homma toimii hienosti, mutta suoraan ubuntusta tulostettaessa väreissä on siirtymää.

Minun arvaus on se, että kokeilemalla niitä erilaisia linux tulostinajureita homma voisi korjautua löytämällä sopiva kombinaatio. Tai sitten linux puolella pitää ajaa joku värikasettien kohdistusjuttu. Hyviä ajatuksia otetaan vastaan, vaikka ei tuo nyt niin suuri ongelma ole sen toimivan windows/samba reitin takia.

timo

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: HP Color Laserjet 1600 - osavärien kohdistus bugittaa
« Vastaus #1 : 25.03.13 - klo:09.43 »
Nyt homma on edennyt  - ei vielä maalissa, mutta matkalla kumminkin.

Minulla on kolme ajurivaihtoehtoa:

Foomatic - joka on suositus ja sitten kaksi propietary ajuria CUPS ja IJS.

Foomatic toimii hyvin samban kautta, mutta huonosti paikallisesti

ILS toimi kohtuullisesti molemmista mutta suttasi aaviostuksen ja nyt viimeisenä on testissä CUPS. Jos sekään ei toimi palaan Foomatic ajuriin ja käytän sitä vain samban kautta windows koneilta, joka on muutenkin se tyypillisin käyttötapaus minulle.

Mutta jotain outoa tässä kaikenkaikkiaan on - kyse on kuitenkin aika perusjutusta tietotekniikassa

timo

LK

  • Vieras
Vs: HP Color Laserjet 1600 - osavärien kohdistus bugittaa
« Vastaus #2 : 06.04.13 - klo:19.44 »
http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

http://hplipopensource.com/hplip-web/models/color_laserjet/hp_color_laserjet_1600.html

Kyllä minulla HP 1600 color laserjet on toiminut ihan heittämällä tuon hplipin avulla.