Kirjoittaja Aihe: DVB HD tallenne (ts) tekstityksellä - leikkaaminen?  (Luettu 1579 kertaa)

Tero Kankaanperä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Aiheesta näytetään keskustellun jonkun verran, mutta joka keskustelusta näyttää puuttuvan jokin elementti. Minulle kertyy siis dvb HD tallenteita ts-muodossa. Valitettavasti usein mukana on varaa alussa ja lopussa sekä mainoskatkoja. Ja kun kysymys ei aina ole suomen tai englanninkielisestä tallenteesta, tekstityskin on ensiarvoisen tärkeä. Tarkoitus ei ole siirtää tallenteita DVD-levyiksi vaan jättää ne verkonlevylle talteen. Etsiessäni keinoa leikata tallenteista mainokset ym. turhan pois hukkaamatta tekstityksiä olen päätynyt umpikujaan. DVBcut on hyvin näppärä, mutta ei tule kysymykseen tekstityksen kanssa. DVBCut ja ProjectX tukehtuvat molemmat HD-tarkkuuteen (jälkimmäisessä leikkaaminen ei onnistu). FFMPEG lienee vahvin työkalu tähän, mutta minun taitoni eivät enää riitä sen kanssa - ja sitten pitäisi kai vielä varmistaa että sama toimii avconvissa. Mielelläni pitäisi aikaa vievän ja laatua syövän muuntelun minimissään. Olisikos guruilla valmiimpaa ratkaisua?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: DVB HD tallenne (ts) tekstityksellä - leikkaaminen?
« Vastaus #1 : 05.02.13 - klo:21.12 »
Tähän ei oikein ole toimivia erillistyökaluja, tai ei ainakaan vielä ole tullut vastaan. Olen itse tyytynyt leikkaamaan VDR:llä, mutta jos et käytä VDR:ää tallentamiseen, sen käyttäminen editointiin on hieman hankalaa tarvittavan indeksoinnin ja tallenteiden nimeämiskäytännön vuoksi.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: DVB HD tallenne (ts) tekstityksellä - leikkaaminen?
« Vastaus #2 : 06.02.13 - klo:21.17 »
VDR + markad plugin apuna täällä käytössä. markad on myös erikseen ajettava ohjelma? En ole kokeillut, mutta auttaa löytämään pätkittäviä kohtia. Riippuu kyllä kanavasta miltä tallenne on. Jos poltetut tekstit, niin pakkaus vaikka matroska kääreeseen säästää tilaa. YLE:n tekstien saaminen taas siististi matroskaan ei ole minulta onnistunut.

ps.
Noad vastaava plugin, mutta en ole viitsinyt testata
« Viimeksi muokattu: 06.02.13 - klo:21.36 kirjoittanut Postimies »