Itse kyllä ymmärrän että puhelimen voipi hyvinkin ostaa ne jotka haluavat kokeilla uutta
Mä ymmärtäisin tämän hyvin (ja saattaisi houkutella itseänikin), jos kaupassa törmäisi uuteen laitteeseen, joka pikaisen käpistelyn jälkeen vaikuttaisi hyvältä ja puhelimen saisi mukaansa. Tosin luultavasti itse lukisin myös muutaman arvostelun ennen ostopäätöstä.
Toki tuolloin ostopäätöstä helpottaisi myös mahdollisuus kääntyä myyjän puoleen mahdollisten ongelmien kanssa.
Mutta en mä kyllä ymmärrä "uuden haluamista sokkona" (jokainen voi toki tehdä rahoillaan mitä tahtoo, ei mulla ole siihen mitään sanomista
)
ei se hinta verrattuna muihin huippu puhelimiin niin paha ole.
Tämä hiukan olettaa, että tilanne on sama vielä vuoden päästäkin. Aika vaikea arvioida millaisia laitteita ja mihin hintaan silloin on tarjolla. Vuosi on muutenkin pitkä aika. Jos Canonical sattuu menemään konkkaan, voi rahoilleen sanoa hyvästit.
Ja kyllä siinä on palautusoikeus sekä valmistajan takuu.
Edit: löytyihän se lauseke myös sivuiltakin:
What warranties apply to the Ubuntu Edge?
A standard manufacturer warranty will apply. If you are not happy with the product, you may return it within 28 days of receiving it for a full refund. Please note, Canonical can not cover the cost of the return postage and packaging.
Eiköhän tuo näytä lähinnä siltä, että Canonical pesee kätensä koko takuun osalta:
"Standard manufacturer warranty will apply once manufacturer is selected". Paha mennä sanomaan takuun kattavuudesta, kun ei tiedä edes mikä valmistaja on kyseessä.
Siinä voi sitten neuvotella takuusta jonkun kiinalaisfirman kanssa. Eikä takuusta yleensä ole apua silloin, kun tarvitsee vaihtoakkua, tai kun kyse on ohjelmistoviasta..
Palautusoikeudesta otan osin sanojani takaisin, onhan 28 vrk:n palautusoikeus tyhjää parempi. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, etteivät kaikki viat/ongelmat välttämättä ilmene heti.