Kirjoittaja Aihe: Nvidia Twinview, CS: GO, ja kokoruututila  (Luettu 4598 kertaa)

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Nvidia Twinview, CS: GO, ja kokoruututila
« : 25.12.12 - klo:15.03 »
Morjens, pitkästä aikaa. Ostinpa tuossa pari päivää sitten Counter Strike Global Offensiven alennuksesta, ja sehän pyörii täydellisesti Winellä. Ongelmia syntyy kahdesta näytöstä ja resoluution skaalaamisesta näytölle.

Minulla on kaksi näyttöä, 19" kakkosnäyttö ja 24" laajakuvanäyttö 1920x1024-resoluutiolla. Haluaisin Counter Striken skaalautuvan resoluutiolla 1024x768 (vanha näyttis ja FPS:n pitää olla korkea ;)) kokoruututilaan 24" näytölle niin, että sen reunoille jää mustat palkit, jotta kuvasuhde pysyy oikeana (eli ei veny).

Onkohan jollain kokemusta, miten tämä onnistuisi Nvidian näyttiksellä? Käytän uusinta Ubuntua ja uusimpia Nvidian ajureita.

Tällä hetkellä homma toimii jotenkuten. Jos säädän käsin näytön asetuksista ennen pelin käynnistämistä 19" näytön pois päältä ja 24" näytön resoluutioksi 1280x720, CS skaalautuu oikein, kunhan senkin resoluutio on 1280x720. Haluaisin kuitenkin pelata resoluutiolla 1024x768, ja olen ymmärtänyt, että tämä olisi mahdollista.

Lopulta tavoitteena on tehdä tästä kaikesta skripti, joka käynnistyy käynnistäessäni Openboxin, jolloin suorituskyky on paras mahdollinen eikä mitään tarvitse säätää joka kerta käsin. Eli purkkaratkaisukin kelpaa minulle oikein hyvin.
alias vililikku

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: Nvidia Twinview, CS: GO, ja kokoruututila
« Vastaus #1 : 23.02.14 - klo:09.57 »
nvidia-settings auttaa tekemään xorg.conf tiedoston kahdelle näytölle. DISPLAY muuttujalla voit valita mille näytölle ohjelma käynnistyy. Esim DISPLAY=:0.1 peli. xrandr ja monet muut X:n apuohjelmat säätävät näytön asetuksia.

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: Nvidia Twinview, CS: GO, ja kokoruututila
« Vastaus #2 : 23.02.14 - klo:11.21 »
nvidia-settingsistä saat muistaakseni myös säädettyä ne boksit sinne reunoille
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle