Kirjoittaja Aihe: Komponentteja ostamassa.  (Luettu 1635 kertaa)

jaffi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Komponentteja ostamassa.
« : 23.11.12 - klo:18.18 »
Haudi!
Olen ostamassa Jimmsiltä emolevyä ja prossua, aattelinkin kysyä teiltä mielipidettä millaiset kannattaa ostaa. Emolevy ja prosessori saavat maksaa yhteensä maksimissaan 400€

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Komponentteja ostamassa.
« Vastaus #1 : 23.11.12 - klo:20.34 »
Haudi!
Olen ostamassa Jimmsiltä emolevyä ja prossua, aattelinkin kysyä teiltä mielipidettä millaiset kannattaa ostaa. Emolevy ja prosessori saavat maksaa yhteensä maksimissaan 400€
Tere

Millaiset muut komponentit sinulla on olemassa, muisti, kiintolevy ja näytönohjain, täytyyhän niiden olla yhteensopivia.

Tuo 400 € riittää kyllä prossuun ja emolevyyn, prossuksi joku i5 ja emolevyksi esim Asus
73's de Kari OH2BNE

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Vs: Komponentteja ostamassa.
« Vastaus #2 : 23.11.12 - klo:20.38 »
Ainoita rajoituksia, mitä vanhat osat voisi aiheuttaa on todennäköisesti muisti, jos se on DDR2. Tietysti virtalähdekin voi olla alitehoinen...

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Komponentteja ostamassa.
« Vastaus #3 : 23.11.12 - klo:22.38 »
Ainoita rajoituksia, mitä vanhat osat voisi aiheuttaa on todennäköisesti muisti, jos se on DDR2. Tietysti virtalähdekin voi olla alitehoinen...

Tere

Ja mm. kiintolevy, CD/DVD -asema jos ovat IDE-mallia, sovittimia kyllä saa siihen tarkoitukseen, näytönohjain ei välttämättä
tökkää jos ottaa sellaisen emon missä se on integroituna

Minulla on pöydän alla wanha pöytäkone josta meinasin päivittää uuden koneen ja lopptulos oli että ainoastaan kotelo
Antec Sonata III, 500 wattisella virtalähteellä olisi kelvannut uuteen rakennelmaan. Niinpä päädyin halpaan läppäriin ja
olen toistaiseksi ollut tyytyväinen ;-)
73's de Kari OH2BNE