Kirjoittaja Aihe: VBA ja Logitech Gamepad  (Luettu 2187 kertaa)

nore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 302
    • Profiili
VBA ja Logitech Gamepad
« : 29.09.12 - klo:12.21 »
Ympäristöpaineen vuoksi yritän taas tehdä asioita, jotka eivät itseäni pätkääkään kiinnosta. Visual Boy Advance 1.8.0:ssa pitäisi saada Logitech Gamepad F310-peliohjain liikuttamaan pelihahmoja ja ampumaan lieskoja. Kaikissa säikeissä, jotka netin syövereistä löysin (VBA foorumeilta ja Linux-jakelujen keskusteluryhmistä), joko sanotaan että toimii hienosti tai pyydetään apua, mutta johdonmukaiset ohjeet ovat kiven alla.

Laite ainakin tunnistuu oikein:
Koodia: [Valitse]
$ lsusb
Bus 004 Device 002: ID 046d:c21d Logitech, Inc. F310 Gamepad [XInput Mode]

Joissakin ohjeissa käsketään kalibroimaan. Työtä käskettyä:
Koodia: [Valitse]
$ jscal /dev/input/js0
Joystick has 8 axes and 11 buttons.
Correction for axis 0 is broken line, precision is 16.
Coeficients are: -128, 128, 16513, 16513
Correction for axis 1 is broken line, precision is 16.
Coeficients are: -128, 128, 16513, 16513
Correction for axis 2 is broken line, precision is 0.
Coeficients are: 127, 127, 4227330, 4227330
Correction for axis 3 is broken line, precision is 16.
Coeficients are: -128, 128, 16513, 16513
Correction for axis 4 is broken line, precision is 16.
Coeficients are: -128, 128, 16513, 16513
Correction for axis 5 is broken line, precision is 0.
Coeficients are: 127, 127, 4227330, 4227330
Correction for axis 6 is broken line, precision is 0.
Coeficients are: 0, 0, 536870912, 536870912
Correction for axis 7 is broken line, precision is 0.
Coeficients are: 0, 0, 536870912, 536870912
Tuo kaiketi tarkoittaa, että vipuja ja nappeja löytyy ja niiden pitäisi toimia.

Seuraavaksi pitäisi VBA:ssa säätää napit tekemään jotain.
Valitsen Options > Joypad > Configure > 1
Ilotikkutoimintojen tilalla on näppäimistön näppäinten nimiä (Up=w, Down=s jne.). Peliohjaimen painelu ei muuta arvoja. Välistä puuttuu ilmeisesti vielä jokin ohjelma, joka tulkkaisi ohjaimen painallukset emulaattorille?

(Emulaattorissa liikkumattomana lähtöasemissa huohottava Megaman jäi tällä välin rynnistävän robottilauman jalkoihin. Näin minulle aina käy tällaisissa peleissä; mielenkiintoni säilyy korkeintaan 90 sekuntia.)