En tiedä miten linuxsilla mutta windows ja celeron ja pelit ei ole hyvä yhdistelmä, nimim. kokemusta on. Varsinkin isot raskaat pelit tuppaa jumittamaan.
Jaa, hyvin nuo pelit on minulla toiminu; EVE, HL2, Guild Wars, Warcraft 3 ja monet muut joita olen ehtiny pelailemaan. Voi olla että näytönohjaimen ajurit ei ole asennettu oikein tai jokin muu on ollut rikki... tai sitten olet vain kokeillut vanhaa CVS-versiota itse käännettynä. Lisäksi Cedegan unofficial wiki ratkaisee useimmat ongelmat... eikä passaa unohtaa että on todellakin järkevää tarkistaa pelien toimivuus Cedegan tietokannasta ennen asentamista. Kahden tähden pelit eivät todellakaan toimi hyvin, ja kolmen tähden pelissäkin saa varautua ongelmiin (joista yleensä wikissä varoitetaan). Täyden tuen peleissä ei ole tullut isompia ongelmia vastaan.
Nimim. Cedega regattu
[päivitys] ... sori. Celeron != Cedega. Puusilmähän minä. Jos pelit windowsilla jumittelee Celeron pohjalla, niin kannattaa kokeilla kenties prosessorin, muistien ja/tai näytönohjaimen alikellottamista. Omalla koneellani (AMD 3000+, 400mhz DDR) jouduin tiputtamaan emolevyn kerrointa ja alikellottamaan prosessoria, jolloin myös muistit tippuivat 333mhz -tasolle, mutta sen jälkeen pelit eivät ole kaatuilleet.