Kirjoittaja Aihe: tvheadend ja tallennuskansion oikeudet XBMC:tä varten?  (Luettu 1588 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Moi! Virittelen/kokeilen tuossa tvheadend 3.0+XBMC PVR Eden 11.0 yhdistelmää. Loin käyttäjän hts tvheadend asennuksen yhteydessä ja nyt tallennuksien oletuskansio on /home/hts/. Haluankin tallennuksien menevän /home osioon, kun olen siitä tehnyt isoimman. Mutta miten saan oikeudet hanskattua niin, että XBMC pystyy toistamaan tallennukset tuolta /home/hts/ kansiosta ja myös poistamaan ne katsomisen jälkeen? Vai pitääkö minun tehdä /home osioon jokin ihan uusi kansio, jonne tvheadend tekee tallennukset ja XBMC pystyy niitä lukemaan ja poistamaan?

Vai kannattaako tehdä samba-jako tuolle /home/hts kansiolle ja antaa luku- ja kirjoitusoikeudet jollekin käyttäjälle?

Miten tämä kannattaisi tehdä järkevimmin? Olisin kiitollinen kokemuksistanne ja vinkeistänne.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: tvheadend ja tallennuskansion oikeudet XBMC:tä varten?
« Vastaus #1 : 11.09.12 - klo:20.36 »
Itsellä XBMC PVR Eden ja vdr toimii. Mitä nyt XBMC PVR jumii välillä... tallennukset menee omalle levylle joka liitetään /etc/fstab. VDR on taustalla käyttäjänä vdr ja ryhmä vdr. Lisäsin itseni vdr ryhmään ym. joten tallenteiden katselu onnistuu. Kansion oikeudet tietty sopiviksi. Tallenteita hallitsen käskyttämällä vdr:ää (leikkaus, uudelleen nimeäminen, poistot). Vain ajastukset hoituu toistaiseksi XBMC:n kautta. Kaukon konffasin niin, että TV napista XBMC pullahtaa TV:n näytölle. Hieno ja monipuolinen softa. XBMC käännetty itse (pääsin eroon monista riippuvuuksista kuten samba, jota en halua pitää koneella)