Ajelen edelleenkin UBUNTU 10.04 versiolla, mutta nyt olen aikonut päivittää 12.04 versioon. Aiemmen olen aina asentanut uuden version itse polttamaltani asennuslevyltä, mutta nyt tekisi mieli päivittää uusi versio, sillä en viitsisi tyhjentää konetta kaikista tiedostoista. Ennen päivityksen aloittamista kysyisin viisailta UBUNTU-miehiltä seuraavia asioita.
1. Pyöriikö koneessani UBUNTU 12.04 riittävän ripeästi? Järjestelmänvalvonnan laitteisto-välilehdellä on seuraavat tiedot:
Muisti 1002,3 MiB
Suoritin 0 Intel (R) Pentium (R) CPU 2,60 GHz
Suoritin 1 Intel (R) Pentium (R) CPU 2,60 GHz
Levytila 118 GiB
2. Jos ajan päivityksen, niin säilyvätkö kovalevyn osioinnit, koneen asetukset, käyttäjäryhmät ja kaikki tiedostot vahingoittumattomina päivityksen jälkeen? Samalla kovalevyllä on myös WIN XP käyttöjärjestelmä. Jos päivitys epäonnistuu, niin lakkaako myös WIN XP toimimasta?
3. Miten kauan päivitys suunnilleen kestää, kun minulla on käytössä kiinteä ADSL-yhteys ( 5M/1M)?
4. Mitä tapahtuu, jos päivityksen aikana tulee sähkökatko? Minulla on kyllä UPS-laite, joten voin ottaa tietokoneelle sen kautta sähkön päivitysprosessin aikana.
5. Mitä tapahtuu, jos verkkoyhteys katkeaa sähkökatkon vuoksi, vaikka itse tietokone olisikin UPS:in perässä? Pitääkö ADSL-modeemillekin ottaa sähkö UPS:sta?
6. Onko vielä joitakin tärkeitä seikkoja, jotka pitää ottaa huomioon, jotta päivitysprosessi ei menisi päin mäntyä?