Kirjoittaja Aihe: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia  (Luettu 2870 kertaa)

tkhyla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« : 02.09.12 - klo:12.08 »
backend: MYTHTV 0.25.2
frontend: XBMC 11.0 Eden + mythbox addon

Ongelmana on, että frontend ei osaa käynnistää tallennettuja ohjelmia.
Kaikki tallennukset näkyy listauksena ihan ok mythbox addon:in kautta mutta kun yrität käynnistää noita enterillä niin mitään ei tapahdu.
Sama tapahtuu jos haen nuo tallennukset UPnP serverin kautta. listaus näkyy mutta ei käynnisty.

ISO imagelliset videot näkyy kyllä ihan ok tuolta backendiltä joten yhteys on ainakin osittain kunnossa.

MythTV frontendistä nuo tallennukset näkyvät ihan oikein, eli käynnistyvät normaalisti.

Kuinka ja mistä pitäisi nyt vikaa lähteä hakemaan? miten saisin noi tallennetut ohjelmat käynnistymään XBMC+Mythbox yhdistelmässä?

Iso kiitos!

Lisätty xbmc.log jos tuosta joku ymmärtäisi jotain.
http://pastebin.com/kw5TqZ9U

sama ongelma upnp servicen kautta
http://pastebin.com/KmqPabWN


vielä sen verran lisäyksenä, että mäpätystä smb jaosta noi toistuu ihan normaalisti mutta tuon käytettävyys on vähän heikko koska fileiden nimet on muotoa 1001_45464545464 yms :(
« Viimeksi muokattu: 02.09.12 - klo:15.42 kirjoittanut tkhyla »

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #1 : 05.09.12 - klo:15.41 »
vielä sen verran lisäyksenä, että mäpätystä smb jaosta noi toistuu ihan normaalisti mutta tuon käytettävyys on vähän heikko koska fileiden nimet on muotoa 1001_45464545464 yms :(
Moi! Voisit laittaa nuo Mythtv:n tallennukset smb-jakoon selväkielisenä niin, että ajat mythlink.pl -skriptillä nuo tallenteet selkokielisenä nimillä jonnekin valitsemaasi kansioon ja jaat tämän kansion smb:llä. Mythlink.pl skripti tekee softlinkit näihin mythtv:n tallenteisiin selkokielisillä nimillä.

Täällä on lisää tietoa asiasta.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

tkhyla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #2 : 05.09.12 - klo:21.33 »


kiitos, tuo onkin kätevä scripti. tuolla saa toimimaan local koneella hienosti mutta en keksinyt kuinka saisin tuon avulla remote-koneelta toimimaan noilla linkeillä.

Oletko saanut toimimaan noi remote koneella tuolla? itse en nyt heti keksinyt millainen hakemisto rakenne pitäisi tehdä, että toimisi.

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #3 : 06.09.12 - klo:15.41 »


kiitos, tuo onkin kätevä scripti. tuolla saa toimimaan local koneella hienosti mutta en keksinyt kuinka saisin tuon avulla remote-koneelta toimimaan noilla linkeillä.

Oletko saanut toimimaan noi remote koneella tuolla? itse en nyt heti keksinyt millainen hakemisto rakenne pitäisi tehdä, että toimisi.
En ole kokeillut tuota linkitystä remote-koneelle, ainoastaan local-koneessa, jossa FE ja BE ovat siis samassa koneessa. Tuo skripti (soft-)linkittää mythtv:n omat nimeämänsä tallenteet parempaan nimiformaattiin, tuskin pystyy ajamaan mitenkään remote-koneelle. Fyysisesti tiedostot kuitenkin ovat siellä lokaalikoneessa.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

tkhyla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #4 : 06.09.12 - klo:20.55 »


jeps, local koneella sain kanssa tuon toimimaan. Tarve olisi vaan saada remote koneelle noi tallennuksien nimet selkokielisiksi.
Mutta kiitos tästä vinkistä, tuo scripti oli itselleni uusi.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #5 : 06.09.12 - klo:22.16 »
Mistä tuo XBMC on kotoisin? Onko pvr versio? Itse käänsin eilen XBMC-pvr 12 alpha6 ja se valittaa xrandr: Failed to get size of gamma for output default??

XBMC-pvr 11 toimii minulla kohtuullisesti. Taustalla tosin vdr. Näyttää TV-ohjelmat, tallenteet, ajastaa, hakee egp dataa ja kaikkea muuta... Onneksi VDR tallentaa ohjelmat luettavassa muodossa eikä käytä mysql tietokantaa.

tkhyla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #6 : 07.09.12 - klo:09.46 »
Mistä tuo XBMC on kotoisin? Onko pvr versio? Itse käänsin eilen XBMC-pvr 12 alpha6 ja se valittaa xrandr: Failed to get size of gamma for output default??

XBMC-pvr 11 toimii minulla kohtuullisesti. Taustalla tosin vdr. Näyttää TV-ohjelmat, tallenteet, ajastaa, hakee egp dataa ja kaikkea muuta... Onneksi VDR tallentaa ohjelmat luettavassa muodossa eikä käytä mysql tietokantaa.


Latasin tuon ihan Ubuntu LTS12.04 ”ubuntu software centeristä”
Olen täysin aloitteleva harrastelija ja en todellakaan osaa tehdä mitään omia käännöksiä  :)

Mistä muuten saisin kätevästi tuo XBMC-pvr 11 version? Voisi kokeilla sitäkin hieman.

Postimies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2619
    • Profiili
Vs: XBMC+mytbox ei soita nauhotuksia
« Vastaus #7 : 07.09.12 - klo:18.46 »

Latasin tuon ihan Ubuntu LTS12.04 ”ubuntu software centeristä”
Olen täysin aloitteleva harrastelija ja en todellakaan osaa tehdä mitään omia käännöksiä  :)

Mistä muuten saisin kätevästi tuo XBMC-pvr 11 version? Voisi kokeilla sitäkin hieman.


Koodia: [Valitse]
git clone git://github.com/opdenkamp/xbmc.git xbmc-pvrTuolla saat kehitysversion. Git:llä voi listata ja valita myös kehityshaaran.

Opdenkamp jakaa varmaan jotain valmiita paketteja? En ole kokeillut.

ks http://packages.pulse-eight.net/
OpenELEC asentuu tikulle. Kokeile. MythTV:stä ei itsellä juuri kokemuksia. VDR tai TVHead helpompia asentaa.

OpenELEC versioita on useita. Jos kokeilet PVR versiota ota talteen xbmc:n asetukset ja aloita alusta. Noita PVR-addoneita on useita - VDR:lle, Myth ym. Ota aluksi kaikki pois ja pistä kieli, ääni ym kuntoon. Aluksi on helpompaa ajaa tausta-ohjelmaa vaikka vdr ja xbmc samalla koneella. Kun TV näkyy ja ajastukset toimii, voit ottaa yhteyden xbmc:llä (tai vlc) verkon yli. VLC osaa näyttää TV-tallennuksia myös hyvin. MythTV:tä en osaa neuvoa kun ei ole hallussa, mutta sen Wikistä löytyy paljon infoa.