Kirjoittaja Aihe: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta  (Luettu 6355 kertaa)

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #20 : 01.09.12 - klo:18.07 »
Siis oireina tällä hetkellä vaan että kun sammutan niin se "sammutetaan"-teksti jää ruudulle pyörimään eikä mitään tapahdu. Sama oli asentaessa, kun piti käynnistää uudestaan niin siinä oli vaan se sininen taustakuva ja piti manuaalisesti käynnistää uudestaan. Tuossa koneessa on ennenkin ollut Windows 7, välillä oli Ubuntu ja nyt taas seiska. Taitaa olla vähän yli vuoden vanha kone. Ensimmäisellä kerralla kun koitin asennusta niin se tyssäsi heti siihen kun Windows oli ladannut tiedostot, eli sen mustan ruudun missä on valkoinen teksti jälkeen.

Oon pahoillani etten osaa selittää paremmin, tää koko homma pännii ja pahasti!  >:(
« Viimeksi muokattu: 01.09.12 - klo:18.35 kirjoittanut Lups »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #21 : 01.09.12 - klo:20.50 »
No minkäslainen se kone on. Pöytäkone, läppäri vai itse rakennettu kone? Sammuuko kone jos sen käynnistää vikasietotilassa ja yrittää sammuttaa?

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #22 : 01.09.12 - klo:21.30 »
Läppäri, Acer Aspire 5560G. Ei sammu myöskään viansietotilassa. Pitäiskö asentaa uudestaan, voisko auttaa, jos siinä polttovaiheessa (käytin Braseroa) tuli vaikka joku virhe.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #23 : 01.09.12 - klo:22.44 »
Aika epätodennäköistä. Asennuslevyille kannattaa kyllä yleensä poltonyhteydessä sallia tarkistus, joka löytyy käytännössä melkein jokaisesta poltto-ohjelmasta. Tietysti on mahdollista, että jotain on solmussa jos kesken asennuksen pakotit koneen sammumaan. Monesti saattaa vaikuttaa että järjestelmä on nalkissa asennuksen aikana, mutta yleensä kannattaa odotella sitkeästi.

Oletko hakenut tuon läppärin ajurit valmistajan sivuilta ja varmistanut, että kaikki on asennettuna?

Lups

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 638
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #24 : 01.09.12 - klo:22.59 »
Mitä ajureita pitäis hakea, annatko linkkiä jos viitsit? Kun aiemmin tuo Win 7 toimi ihan normaalisti. Mikä tuo acpi-homma on, voisiko siinä olla vika? Miten sen asetuksia muutetaan, BIOSista? Kannattaako edes koittaa uudelleen asentamista kun tää ei selvästikään suostu boottaamaan itteään?
« Viimeksi muokattu: 01.09.12 - klo:23.28 kirjoittanut Lups »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #25 : 02.09.12 - klo:11.46 »
Tuohon koneeseen näyttää olevan hämmästyttävän vähän ajureita tarjolla. Mutta ehkä kannattaisi kokeilla asentaa tuolta sivuilta Hardware Vendor Detection Utility, joka varmaankin tarjoaa ladattavia ajureita. Itse myös päivittäisin myös Biosin, mutta se ei kyllä varsinaisesti ole tarpeen jos winukka on toiminut kyseisellä raudalla aiemmin.
http://support.acer.com/product/default.aspx?modelId=3767

Koneen pitäisi itse pystyä ohjaamaan acpi-ominaisuuksia, mutta se ei tosiaan välttämättä ole mahdollista jos koneessa on vääriä ajureita asennettuna. Se voi aiheuttaa mm. tuon, että järjestelmä ei sammu kunnolla.

Teitö asennuksen muuten niin, että kone oli kytkettynä nettiin, eli hakiko asennin käyttöjärjestelmän päivityksen asennuksen aikana?

Ikävin mahdollisuus tietysti on, että koneesta alkaa löytymään jonkinlaista rautavikaa. Ei mitenkään tavatonta, että kone vielä näennäisesti toimii, mutta ohjelmat alkaa kaatumaan tms. outoa tapahtumaan.

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?102746-Aspire-5560G-won-t-power-down-with-Agility-3-120GB
Tuolla näyttää olevan keskusteluketju kyseisestä koneesta, jossa on ollut juuri samanlaisia ongelmia. Yksi väittää että ongelma on ratkaistu muuttamalla kiintolevyn boottisektori GPT muodosta, MBR muotoon. Toinen väittää että ongelma oli ratkennut tekemällä asennusimagesta boottaava usb tikku (en usko tähän itse yhtään) ja asentamalla Service Pack 1 (tätä pidän hyvinkin mahdollisena).

Kannattaa tarkistaa onko koneessa SP1 asennettuna. Järjestelmä sivulla Windows versio kohdassa tuo on mainittu.

eegas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: Windows seiskan lataaminen Windows Storesta
« Vastaus #26 : 17.09.12 - klo:09.14 »
http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/
Tuolta olen lataillut asennuslevyt Windows seiskalle, toimivia ovat olleet.
Linux harrastelija monen vuoden takaa, SOT-linuxilla aloitellen.