Kirjoittaja Aihe: NetworkManager löytää verkot mutta ei yhdistä  (Luettu 2393 kertaa)

axelquobe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Koneeni on IBM thinkpad t23 ja wlanin piirisarja on Harris Semiconductor Intersil Prism 2.5.
Minulla on uusin 2.6.15-26 686 kerneli käytössä ja aivan freshi installi dapper 6.06:sta.

Olen kääntänyt hostap ajurit itse /usr/src/hostap*** kansiosta löytyneestä sorsasta. Kääntäminen onnistui hyvin ja modprobasin käyttöön hostap ja hostap_pci moduulit.
Orinocoja hermes ajurit poistin `uname -r`/kernel/drivers/net/wireless kansiosta sillä blacklistaus ei tehonnut.

No ei tässä vielä mitään. Kone boottaa hyvin ja lsmod näyttää että hostap ja hostap_pci ajurit ovat käytössä, eikä orinocoja ja hermestä näy listalla.

Tämän jälkeen hain synapticin kautta network-manager-gnomen koneelle ja boottasin.
nm-applet käynnistyy startupin yhteydessä aivan normaalisti, ja hetken kuluttua listassani näkyykin langattomia verkkoja. Jos valitsen "connect to other wireless networks" voin myös valkata listasta ison liudan eri WPA-salauksia. eli homman pitäisi skulata wpa_supplicantin kanssa.

Kun yritän kirjautua langattomaan verkkoon mitään ei kuitenkaan tapahdu. En edes pysty kirjautumaan suojaamattomiin verkkoihin, saatika sitten suojattuihin.
Outo anekdootti tämän lisäksi on myös se että jos säädän routteristani WPAn päälle, niin NetworkManager ehdottaa vain 64, 128, ja 256bit WEP salausta; eli WPAta ei näy listassa.

Ongelma on todella rasittava, sillä olen tapellut jo lähemmäs kolme viikkoa wlanin kanssa. Nyt tuntuu kuitenkin siltä että olisin päässyt aika lähelle. Eli verkot näkyy, mutta niihin ei voi kytkeytyä.

Niin, ja muuten, NetworkManager löytää kyllä ja kytkee heti päälle langallisen ethernet-verkon kun piuhan iskee kiinni.

-Alex


Laho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Re: NetworkManager löytää verkot mutta ei yhdistä
« Vastaus #1 : 31.07.06 - klo:12.45 »
Minulla on täysin vastaava ongelma SUSE 10.1 (sorry väärä distro tälle foorumille :) ) ja T30:n kanssa. Käytössäni on A-Linkin WL54USB usb-wlan adapteri, kernel 2.6.17 ja Zydaksen ajurit zd211 piirille.

Verkko näkyy, signaali hyvä, WEP salaus käytössä ja oikea key annettu mutta kuso ei kulje...

Joge

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Re: NetworkManager löytää verkot mutta ei yhdistä
« Vastaus #2 : 25.08.06 - klo:18.33 »
Miten saan poistettua kaikki tekemäni wlan-asetukset & profiilit (network managerista)? Sain kuin sainkin homman toimimaan mutta kytkiessäni MAC-suojauksen wepin lisäksi homma meni rikki ja mikään ei enää toiminut..

RASITTAVAA, olen tapellut koko päivän. Tämä on niitä hetkiä jolloin ubuntun poisto on enemmän kuin lähellä..
TiedeForum Evolution
http://www.tiedeforum.net/

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: NetworkManager löytää verkot mutta ei yhdistä
« Vastaus #3 : 25.08.06 - klo:19.37 »
Network-manager poistuu asetustiedostot mukana komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove network-manager
« Viimeksi muokattu: 25.08.06 - klo:19.51 kirjoittanut Vililikku »
alias vililikku