Apua tarvitaan. Päivitin äskettäin pöytäkoneeni (vanha Pentium 4 -mylly, näyttökorttina jokin iänkaikkinen nVidia) 10.04:stä 12.04.1:een. Koska Unity tuntuu haluavan toimia vain 2D-tilassa, kokeilin koneelta löytyvää NVIDIA X Server Settings -ohjelmaa. Sitä ei olisi pitänyt tehdä - liian myöhään muistin, että pirunmoinen härdellihän siitä tuli viimeksikin...
Tilanne on nyt se, että sisäänkirjautumisen jälkeen tulee pitkä litania näyttötiloja koskevia virheilmoituksia ("Tallennettua näyttötilaa ei voitu ottaa käyttöön" tjsp.) ja lopputulemana olen nyt sitten vain 640*480 resoluutiossa - mitään muuta ei ole tarjolla Näytöt-välilehden pudotusvalikossakaan. Olen tarkistanut Lisäajurit-kohdan, jonka mukaan suljettuja ajureita ei ole käytössä; olen myös deletoinut tuon NVIDIA X Server Settings -ohjelman kotikansiooni tekemän conffitiedoston, mutta tilanne ei ole palautunut ennalleen. Oletan, että minun olisi jotenkin asennettava Ubuntun omat näyttöajurit uudelleen, vaan miten?
Olisin kiitollinen hyvistä neuvoista. Tällä resoluutiolla ja asetuksilla jo pelkkä ohjeiden etsiminen netistä on yhtä tuskaa...
Otsikkoa siivottu -Storck