Kirjoittaja Aihe: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan  (Luettu 2434 kertaa)

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Mitä paketteja pitää asentaa Virtual Box 4.1.12:n lisäksi jotta USB-modeemilla syntyy nettiyhteys ja että USB-liitäntä ylipäätänsä saadaan näkemään työpöydällä?
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

CoReD

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 138
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #1 : 17.07.12 - klo:14.51 »
Olisiko näitä ohjeista apua:

http://www.howtogeek.com/?post_type=post&p=31726

http://askubuntu.com/questions/140081/virtualbox-doesnt-recognize-usb

Itsellä tosin on aina isäntäkoneen mokkulayhteys näkynyt virtuaalikoneella ihan kiinteänä yhteytenä, ilman sen kummoisempia säätöjä.
« Viimeksi muokattu: 17.07.12 - klo:14.54 kirjoittanut CoReD »
Asus Maximux IV Hero | i5-4670K | Thermalright Archon SB-E | 2x4GB RipjawsX | GTX 970 4GB  | Samsung 128GB 840 Pro | Kingston 480GB SSDNow V300 | 2TB WD Green | Fractal Design Define R4 | Seasonic G-550 | Creative Sound Blaster Z |  Asus PB278Q | Win 8.1

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #2 : 17.07.12 - klo:16.11 »
Asensin jo aiemmin tuon Guest Additionsiin viittaavan paketin vaan eipä auta. Valikko ei näytä alkuunkaan samanlaiselta kuin esim. kahdessa ylimmässä kuvassa. Niinpä herja tulee tuossa Enable USB 2.0 (EHCi Controller) kohdassa. Täytyy yrittää ladata niin paljon Oracle VM VirtualBoxiin liittyviä paketteja kuin pystyn ilman että pitää muita poistaa.
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #3 : 17.07.12 - klo:16.18 »
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #4 : 19.07.12 - klo:14.39 »
Vastaavasti kuten tuolla edellä kerrottiin, itse käytän virtuaalikoneella AINA isäntäkoneen verkkoyhteyttä. (Seuraavat tarinat ovat VMwaren pohjalta, mutta oletan että VirtualBoxissa on periaatteessa samat mahdollisuudet).

Tällöin millään virtuaalikoneella ei tarvitse tehdä mitään, jotta nettiin pääse, jos vain isäntäkone sinne pääsee. Tällöin virtuaalikoneet ovat NAT-verkossa (erotuksena host-only tai bridged verkoista, joiden toiminta on tarkoituksellisesti erilaista). Tämä siis tarkoittaa sitä, että isäntäkone "reitittää" oman nettiyhteytensä kaikille NAT-verkossa olevilla koneille automaattisesti. Virtuaalikoneilla pitää tällöin olla automaattinen verkkoon kytkeytyminen päällä (auto DHCP ja auto DNS - tai miten näitä nyt missäkin virtuaalikoneen käyttöjärjestelmässä säädetään).

Tällöin siis MITÄÄN verkkopalikkaa, mokkula, Wireless-tikku, jms ei tarvitse murehtia missään virtuaalikoneessa eikä siis USB:ta tarvita ollenkaan näkyviin virtuaalikoneella. Jos massamuistien vuoksi joku haluaa USB:n näkyviin virtuaalikoneella, niin se on sitten oma asiansa, mutta tämän takia USB:ta ei tarvita.
« Viimeksi muokattu: 19.07.12 - klo:14.41 kirjoittanut Ganymedes »

Vika/fiba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 652
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #5 : 19.07.12 - klo:21.42 »
Virtual boxissa on valinta: "Käytä isäntäkoneen nettiyhteyttä" tms. (Virtualboxin asetuksissa, muistaakseni oletuksena näin)
Guest Additions pitää siis asentaa guestin sisään. Linux-vieraissa minulla on työpöydälle ilmestynyt cd:n kuva tekstillä asenna guest additions(tai vieraslisäosat), sen jälkeen, kun virtualboxin valikosta olen klikannut asenna guest additions.Virtuaalikoneen puolelta on tarvittaessa määritettävä cd_asemaksi tuo guestadditions. (sehän tuli Virtualboxin asennuksen mukana, erillisiä paketteja en asentanut, kai).  Muistaakseni Linux-guest vaati asennuksen sudolla, windows-vierasta en kokeillut.
Kun lisäosat on asennettu, voi laittaa niitä usb-suodatuksia. Mutta en usko, että nettiyhteyttä varten tarvitsee. Luulen, että koneen asetuksista netin jakaminen riittää. Käytin itse langallista nettiä, joten ongelma ei tullut vastaan. Nyt ei ole VB käytössä, nämä vain muisteluksia.

pirttima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Virtual Box 4.1.12 USB ja USB-Modeemi toimimaan
« Vastaus #6 : 21.07.12 - klo:22.59 »
Virtualboxin pitäisi kyllä käyttää isäntäkoneen nettiyhteyttä, enkä USB-modeemistakaan tiedä mitään, mutta USB yhteydet laitoin toimimaan itse  Ubuntu 12.04 ja Virtualbox 4.1.12 näin.


Virtualboxin kotisivuilta ladattu:
VirtualBox 4.1.18 Oracle VM VirtualBox Extension Pack
jonka Virtualbox asentaa itse
Virtualbox -asetukset  - USB- ruksi kohtaan  Ota USB ohjain käyttöön ja käytä USB 2.0 (EHCI)-ohjainta

Päätteessä
sudo usermod -a -G vboxusers username (missä username on se käyttäjänimi Ubuntun puolella joka virtualboxia käyttää, tarvittaessa toistetaan riittävän monta kertaa käyden kaikki oikeuksia tarvitsevat läpi. Oletan, minulle riitti oman usernameni)

Sitten
Virtualbox - asetukset - USB ruudun oikean laidan plus merkkiä naksuttelemalla lisätään tarvittavat USB laitteet.

Sammuta Virtualbox ja virrat pois koneesta, käynnistämisen jälkeen USBn pitäisi olla käytössä. (Voi olla että virrat piti katkaista jo jossain aiemmassa vaiheessa)
« Viimeksi muokattu: 21.07.12 - klo:23.01 kirjoittanut pirttima »