Kirjoittaja Aihe: Ääneen liittyvät pikanäppäimet eivät toimi  (Luettu 2689 kertaa)

puksu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Minulla on koneessa kaksi äänikorttia. Kun päivitin Breezyn Dapperiksi, oletusäänikortti muuttui emolevylle integroituun äänikorttiin. Oletusäänikortin vaihto käytössä olevaan Audigy 2 -korttiin sujui ongelmitta ja sain äänet toimimaan. Ongelmaksi jäi se, että äänenvoimakkuutta säätelevät pikanäppäimet eivät toimi.

Eli kun yritän säätää äänenvoimakkuutta pikanäppäinten avulla, ruudulle ilmestyy äänenvoimakkuutta kuvaava palkki, joka muuttuu ihan niin kuin pitääkin, mutta äänenvoimakkuudessa ei tapahdu muutosta.

LinuxMan

  • Vieras
Re: Ääneen liittyvät pikanäppäimet eivät toimi
« Vastaus #1 : 24.07.06 - klo:21.29 »
Voisikohan olla samanlainen juttu kuin minulla, että kun säädän näppikseltä äänenvoimakkuuta niin se säätää "Analog Center" kohtaa vaikka pitäisi säätää "Analog Front" kohtaa. Itselläni siis näin. Enpä tiedä mistä johtuu. Analog centerin säätäminen ei siis vaikuta volyymiin mitään, kun taas front vaikuttaa. :o

Jazzbunny

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Re: Ääneen liittyvät pikanäppäimet eivät toimi
« Vastaus #2 : 29.07.06 - klo:17.30 »
Itselläni miltei samanlainen ongelma tässä kannettavassa tietokoneessa. Eli äänensäädön pikanäppäimet säätävät ilmeisesti line-out ääntä, joka oli defaulttina Gnomen äänenvoimakkuuden säädössä, vaikka minulle mieluisempi vaihtoehto olisi tietenkin internal-speaker. Sain konffattua tuon internal-speakerin tuohon gnomen äänensäätöön, mutta en ole keksinyt miten pikanäppäimet saisi ohjelmoitua tekemään saman tempun.

Varmaan joku Gnomen / Alsan default output on vähän metsän suuntaan meillä kolmella?


strawf

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
    • Kotisivuni
Re: Ääneen liittyvät pikanäppäimet eivät toimi
« Vastaus #3 : 31.07.06 - klo:13.32 »
Voisikohan olla samanlainen juttu kuin minulla, että kun säädän näppikseltä äänenvoimakkuuta niin se säätää "Analog Center" kohtaa vaikka pitäisi säätää "Analog Front" kohtaa. Itselläni siis näin. Enpä tiedä mistä johtuu. Analog centerin säätäminen ei siis vaikuta volyymiin mitään, kun taas front vaikuttaa. :o

Täsmälleen sama ongelma kuin minulla. Vastausta en ole  löytänyt.

taimi-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: Ääneen liittyvät pikanäppäimet eivät toimi
« Vastaus #4 : 01.08.06 - klo:13.49 »