Kirjoittaja Aihe: Skype jumittaa (Mint12)  (Luettu 3079 kertaa)

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Skype jumittaa (Mint12)
« : 28.06.12 - klo:06.58 »
Mistäköhän mahtaa johtua että skype tilttaa välillä totaalisesti.  Näkyy siis niin että se nostaa prosessorin käytön 100% ja pysyy siellä kunnes väkisin tappaa skypen.
Skypen uudelleen käynnistys ja taas toimii oikein. 
Se siis tilttaa välillä monta kertaa päivässä ja välillä vain kerran
Olen itse koittanu selvittää tuota ongelmaa mutta omat aivot ei riitä.

Skype 4.0 kyseessä ja sama ongelma oli vanhalla versiolla kanssa.  Ongelma ei siis poistunut skypen päivittämisellä.

Mitään ideaa miten voisi ongelmaa lähteä metsästämään?
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

lauritx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #1 : 28.06.12 - klo:11.28 »
Mistäköhän mahtaa johtua että skype tilttaa välillä totaalisesti.  Näkyy siis niin että se nostaa prosessorin käytön 100% ja pysyy siellä kunnes väkisin tappaa skypen.
Skypen uudelleen käynnistys ja taas toimii oikein. 
Se siis tilttaa välillä monta kertaa päivässä ja välillä vain kerran
Olen itse koittanu selvittää tuota ongelmaa mutta omat aivot ei riitä.

Skype 4.0 kyseessä ja sama ongelma oli vanhalla versiolla kanssa.  Ongelma ei siis poistunut skypen päivittämisellä.

Mitään ideaa miten voisi ongelmaa lähteä metsästämään?

Mitä top komento sanoo? Eli mikä prosessi syö tehoja. Taas jos vika on skypen asetuksissa niin "rm -rf .Skype" ja kirjautuu uudestaan. Molemmat komennot käyttäjänä.

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #2 : 28.06.12 - klo:11.33 »
Mistäköhän mahtaa johtua että skype tilttaa välillä totaalisesti.  Näkyy siis niin että se nostaa prosessorin käytön 100% ja pysyy siellä kunnes väkisin tappaa skypen.
Skypen uudelleen käynnistys ja taas toimii oikein. 
Se siis tilttaa välillä monta kertaa päivässä ja välillä vain kerran
Olen itse koittanu selvittää tuota ongelmaa mutta omat aivot ei riitä.

Skype 4.0 kyseessä ja sama ongelma oli vanhalla versiolla kanssa.  Ongelma ei siis poistunut skypen päivittämisellä.

Mitään ideaa miten voisi ongelmaa lähteä metsästämään?

Mitä top komento sanoo? Eli mikä prosessi syö tehoja. Taas jos vika on skypen asetuksissa niin "rm -rf .Skype" ja kirjautuu uudestaan. Molemmat komennot käyttäjänä.

top komentoa en olekaan kokeillut.  Tehtävienhallinnasta olen katsonut että skype käyttää prosessoria 100% teholla.  Pitää katsoa top komennolla kun seuraavan kerran tilttaa taas.

"rm -rf .Skype", mitä tuo komento tekee?
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #3 : 28.06.12 - klo:11.37 »
Itselläni on ollut tuota ongelmaa joskus. Luultavasti se hävisi silloin kun poistin skypen asetukset (~/.Skype-hakemisto), jolloin Skype teki ne uudestaan. En ole kuitenkaan ihan varma, hävisikö se sillä vai olisiko sitä sattunut sen jälkeen.

Tuo siis ilmeni niin, että Skypeä käynnistettäessä melko usein Skype (skypen prosessi siis kyseessä) alkoi syödä muistia varsin nopealla tahdilla. Skype ei itse myöskään toiminut ja samalla hidasti koneen käyttökelvottomaksi. Joskus sain Skypen tapettua virtuaalikonsolissa, joskus jäin odottelemaan että Skype suljetaan. Mietin jo tapoja, millä voisin automaattisesti tappaa Skypen, jos se ylittää jonkin rajan muistinkäytössä, mutta en tutkinut asiaa sen kummemmin, kun ei ollut lopulta tarvetta.

Muokkaus:
"rm -rf .Skype", mitä tuo komento tekee?
Poistaa .Skype hakemiston eli käytännössä, kun se ajetaan juuri avatussa päätteessä, se poistaa kotihakemsitosta Skypen asetukset.
Itse laittaisin tuon muotoon rm -rf ~/.Skype ja yleensä jättäisin f:n pois ellen huomaisi että sitä kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 28.06.12 - klo:11.40 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

lauritx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 270
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #4 : 28.06.12 - klo:11.50 »
"rm -rf .Skype", mitä tuo komento tekee?

Jep se poistaa kaikki asetukset niin että kun seuraavan kerran käynnistät skypen sinun täytyy kirjautua uudelleen.
Ehkä myös se vika on poistunut.

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #5 : 28.06.12 - klo:11.57 »
Ahaa, tuota komentoa pitää kokeilla kun vaimo tulee kotiin.  Koska en tiedä hänen skype salasanaa niin en pysty testaamaan loppuun asti toimiiko komento "korjaavana" tässä tapauksessa.

Tuo muuten kun vaimolla oli mint 10 niin siinä oli sama ongelma.
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #6 : 30.06.12 - klo:07.31 »
Nyt kun olen saanut neuvoja miten skypen saisi taas toimimaan kunnolla niin nyt se ei sitten jumita ollenkaan.......  Ihan sama homma kun autoissakin, sähkövikoja vaikka kuinka mutta kun viet sen huoltoon niin kaikki toimii täydellisesti.
Noh odotellaan, kyllä se vielä sekoaa joku päivä  ;D


Hetkinen, nyt tiedän miksi se ei ole seonnut ollenkaan!  Sen kanssa ei ole lähetetty kuvia/muita tiedostoja kenellekään pariin päivään. Siksi se ei ole tiltannut. Pitääkin ajaa testi juttuja ja lähettää tiedostoja kavereille..........
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Skype jumittaa (Mint12)
« Vastaus #7 : 27.10.12 - klo:14.43 »
Tässä on testailuja tehty ja monessa eri mintissäkin ollut skype käytössä.
Nyt MINT13 XFCE  ja sama jäätyminen jatkuu.......   Päätteen kautta käynnistettynä ei ilmota mitään jumittuessaan.  Johtuukohan jostain koneen virrasäästö jutuista vai mikä mahtaa olla.
Todella raivostuttavaa kun ei kerro mitenkään että mikä vaivaa.
Tai olisiko joku vaihtoehtoinen juttu skypen tilalle mikä toimeisi hyvin?
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823