Kirjoittaja Aihe: Ghtumb hyytyy, kun tiedostoja on paljon ja kuviin lisätään metatietoja  (Luettu 1336 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2404
    • Profiili
Olen käyttänyt ghtumbia jo vuosia kuviksi tallennettujen tekstien järjestämiseen. Nyt rupesin lisäämään tunnisteita. Olen joutunut käynnistämään koneen jo useamman kerran, koska aina jonkun ajan perästä ohjelma hyytyy tai muuttuu niin hitaaksi, ettei sillä voi enää työskennellä. Olen kuitenkin lisännyt jo niin paljon tunnisteita, etten voi vaihtaa ohjelmaa. Sitä paitsi ongelma saattaa johtua joistakin asetuksista, joita en vaan ole älynnyt. Jos joku osaisi neuvoa, olisin kiitollinen, ja työni nopeutuisi huomattavasti.

juyli

  • Vieras
Gthumb on käyttööni sopiva kuvankatselu -sovellutus. Siinä kuitenkin lienee omat rajoitteensa tiedostojen määrällä hakemistossa. Tuon voi hyvin ohittaa pitämällä kuvahakemistojen tiedostomäärä tarpeeksi pieninä.
Onko kyseessä sitten kuvien bittikoolla tai lukumäärällä, en ole vaivautunut selvittämään (selvinnee manuaalista tai ohjelman lähdekoodista).
Meta-tietoja en kuitenkaan ole ollut muuttamassa.
Kuvien editoinnin suoritan gimp-ohjelmalla kuva kuvalta omien tarpeitteni mukaisesti.