Kirjoittaja Aihe: Call Of Duty 4 & wine-0.9.50  (Luettu 3779 kertaa)

StifMaster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Call Of Duty 4 & wine-0.9.50
« : 09.12.07 - klo:17.23 »
Terve! Olen tässä koittanut saada cod4:sta toimimaan winen kautta jotta pääsisi vihdoinkin erilleen tuosta virusten saastuttamasta windowssista  ;D

Ongelmana on että peliä käynnistäessä se herjaa näytönohjaimen AlphaBlendistä! olen googletellut ja löytänyt vihjeitä että wineen täytyy laittaa 3dmark.diff patchi. http://www.intilinux.com/giochi-per-linux/504/call-of-duty-4-linux-con-wine-0950-su-linux/
http://bellegueulle.damien.neuf.fr/linux.htm <-täältä sain tuon 3dmark.diff tiedoston
mutta miten kun olen asentanut winen apt-get:llä. yritin kyllä asentaa sitä tuon intilinux ohjeen mukaan mutta:

Koodia: [Valitse]
riangeli@ubuntux:~/wine-0.9.50$ ./configure
checking build system type...x86_64-unknown-linux-gnu
checking host system type... x86_64-unknown-linux-gnu
checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for gcc... gcc -m32
checking for C compiler default output file name...
configure: error: C compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.

katsoin tuota config.log mutta en saanut siitä mitään irti.. onko minulla väärä arkkitehtuuri? x86_64-unknown-linux-gnu vai onko kyse riippuvuuksien täyttämisestä? eikö ne riippuvuudet luulisi löytyvän kun apt-getillä asennettu wine toimi? ei tajua :D

Kiitos. toivottavasti tajusitte mitä selitin  :D
ASrock ALive E-Sata2|AMD Athlon64 4200+ x2|4Gb 800RAM|ATi Radeon HD3870 512Mb GDDR4|Ubuntu 8.04|

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

StifMaster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Call Of Duty 4 & wine-0.9.50
« Vastaus #2 : 09.12.07 - klo:20.03 »
Jep. mutta olen asentanut DirectX0.9Ceen
ASrock ALive E-Sata2|AMD Athlon64 4200+ x2|4Gb 800RAM|ATi Radeon HD3870 512Mb GDDR4|Ubuntu 8.04|

AION

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: Call Of Duty 4 & wine-0.9.50
« Vastaus #3 : 22.12.07 - klo:13.05 »
Eli toi 3dmark.txt enabloi  3.0 shaderit wineen. (en muista toimiiko edes 2.0 shaderit ennen tuota patchia. )*** Sen lisäksi ei välttämättä tarvita DirectX:ää mutta itse ainakin pidin molempia. Sinun siis pitää poistaa wine kokonaan. Hakea sen source codet, patchata ne 3rmark.txt:llä ja compilea siitä sourcesta se wine. Compileemiseen tarvitset joitain paketteja. Ongelma on ny siinä, ei mualla. Paketteja joita muistaakseni tarvitsi, oli G+++, bison, flex, font forge. Patchaamiseen löydät ohjeet winen foorumeilta.


*** jos oikeen muistan, wine tukee hardis tasolla vain dx8.1, eli shader model 1.1.     3.0 shaderit pystyvät kuitenkin ajamaan infinityn pituista shade-käskyä, jolloin shader model 2.0 ja kaikki muutkin ennen 3.0:laa tulevat mahdollisiksi ajaa kun 3.0 on enabloitu.

suppo84

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 175
    • Profiili
Vs: Call Of Duty 4 & wine-0.9.50
« Vastaus #4 : 25.06.12 - klo:20.30 »
Kuinkahan tuo Call of Duty 4 pyörii tämän hetken uusimmalla Winellä? (Tämän hetkinen uusin on 1.5.7)

Aikaisemmin kokeilin Call of Duty 4 muistaakseni Wine 1.0 tai 1.1 versiolla mutta pelattavuus ei ollut silloin ainakaan niin hyvä että olisi voinut pelkästään winellä cod4 pelailla.

Ilmeisesti ainakin DirectX jutut on parantunut tässä välissä joten onko kukaan koittanut että millaisia fps nopeuksia nyt sais :)