Eli toi 3dmark.txt enabloi 3.0 shaderit wineen. (en muista toimiiko edes 2.0 shaderit ennen tuota patchia. )*** Sen lisäksi ei välttämättä tarvita DirectX:ää mutta itse ainakin pidin molempia. Sinun siis pitää poistaa wine kokonaan. Hakea sen source codet, patchata ne 3rmark.txt:llä ja compilea siitä sourcesta se wine. Compileemiseen tarvitset joitain paketteja. Ongelma on ny siinä, ei mualla. Paketteja joita muistaakseni tarvitsi, oli G+++, bison, flex, font forge. Patchaamiseen löydät ohjeet winen foorumeilta.
*** jos oikeen muistan, wine tukee hardis tasolla vain dx8.1, eli shader model 1.1. 3.0 shaderit pystyvät kuitenkin ajamaan infinityn pituista shade-käskyä, jolloin shader model 2.0 ja kaikki muutkin ennen 3.0:laa tulevat mahdollisiksi ajaa kun 3.0 on enabloitu.