Kirjoittaja Aihe: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"  (Luettu 1984 kertaa)

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« : 09.06.12 - klo:14.36 »
Mielipiteitä puolesta ja vastaan. Miltäpä näyttää? Ryhmät/luokat jäävät historiaan - kaivataanko niitä edes? Luokittelussa on aina ollut ongelmia ja nyt homman pitäisi toimia ns. sovellusten laukaisijan kautta.



http://worldofgnome.org/gnome-shell-gets-its-first-facelift/
« Viimeksi muokattu: 09.06.12 - klo:14.38 kirjoittanut roikale »
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

aho

  • Vieras
Vs: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« Vastaus #1 : 10.06.12 - klo:18.27 »
Odotan mielenkiinnolla että pääsen kokeilemaan. En uskalla pelkän kuvan perusteella lähteä arvioimaan kuinka käytettävä se on käytännössä.

Jimmac on pyöritellyt ideaa jo pidemmän aikaa. Tässä esimerkiksi luonnoksia:
https://github.com/gnome-design-team/gnome-mockups/raw/master/shell/app-launcher-layout.png

(samoin myös "lock-screen" on uudistunut)
« Viimeksi muokattu: 10.06.12 - klo:18.40 kirjoittanut aho »

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« Vastaus #2 : 11.06.12 - klo:12.25 »
Jotain tuttua tuossa on.  ???








Ainiin sehän alkaa muistuttaa Unitya  ;D

aho

  • Vieras
Vs: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« Vastaus #3 : 11.06.12 - klo:12.31 »
Jotain tuttua tuossa on.  ???

... tai NeXTSTEP tai joku vielä vanhempi?

Täytyy vielä odotella itse toteutusta. Suunnitelmat, luonnokset ja mockupit eivät vielä kerro tarpeeksi. Huvittavaa että moni näyttää jo päättäneen vaihtaa työpöydän johonkin muuhun pelkästään yhden mockupin perusteella :)
« Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo:12.34 kirjoittanut aho »

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« Vastaus #4 : 11.06.12 - klo:13.17 »
Jotain tuttua tuossa on.  ???

... tai NeXTSTEP tai joku vielä vanhempi?

Täytyy vielä odotella itse toteutusta. Suunnitelmat, luonnokset ja mockupit eivät vielä kerro tarpeeksi. Huvittavaa että moni näyttää jo päättäneen vaihtaa työpöydän johonkin muuhun pelkästään yhden mockupin perusteella :)

Tuo toimintojen tuuppaaminen kuvakkeina työpöydälle on asia joka ei minulle mene jakeluun.
Kuinkas noita käytetään jo on jo parikin ikkunaa auki?

Vaan ilmeisesti noillekin on käyttäjänsä joten eipä haittaa - niin kauan kun löytyy minullekin sopiva systeemi :)
(Olen kuullut väittämiä että jopa uuden M$ officen käyttöliittymä olisi oikeasti parempi kuin se vanha, valikkoperusteinen!)

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Gnome Shellin "kasvojen kohotus"
« Vastaus #5 : 11.06.12 - klo:13.32 »
...toimintojen tuuppaaminen kuvakkeina työpöydälle on asia, joka ei minulle mene jakeluun. Kuinkas noita käytetään, jos on jo parikin ikkunaa auki?
------------------------
Työnäkymävaihtimella, esimerkiksi hot corner -efektillä. Tavanomaisessa näkymässä työpöydällä ei ole mitään, eikä sinne saa kuvakkeita lisättyä. Auki olevat ikkunat näkyvät pienoiskuvina, kun hiiren vie vasempaan ylänurkkaan. Erilaisia näppäinkomentoja voidaan käyttää näkymien vaihtamisessa.

Luultavasti jossakin vaiheessa tulee käyttistä tukevia näppäimistöjä, joissa on omat painikkeensa valmiina (kuten Macin Dashboard tai Exposé / Mission Control; Windowsin Super). Käytännössä funktionäppäin ohjelmoidaan laukaisijaksi, ja hattuun voidaan painaa toiminnon ikoni käytön helpottamiseksi.

Vanha valikkorakenne on - vanha. Onneksi kehittäjät katsovat eteenpäin. Gnome 3 ei ehkä vielä ole huippuunsa hiottu, mutta siitä tulee varmasti jo muutamassa vuodessa varsin hyvä. Unity on minusta kuitenkin selkeämpi.
« Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo:13.57 kirjoittanut khaosaming »