Kirjoittaja Aihe: Onko muilla ollut ongelmia cdon.com verkkokaupan toimivuudessa?  (Luettu 7343 kertaa)

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Olen tässä kevään mittaan useammastikin yrittänyt ostaa erästä kirjaa cdon.comista (tarkemmin cdon.fi), huonolla menestyksellä.

Tilaaminen epäonnistuu aina viimeistään siinä vaiheessa kun pitäisi siirtyä "kassalle" maksamaan tilausta. Tällöin tilarivillä lukee aikansa "Muodostetaan yhteyttä kohteeseen cdon.fi", kunnes lopulta aikakatkaisu tuottaa ilmoituksen "Palvelimeen ei saatu yhteyttä".

Olen yrittänyt saada ostosta tehdyksi Ubuntuilla 10.04 ja 12.04, Käyttäen selaimia Firefox, Opera, ja Chrome.
Cdon.comin toimivuus on hieman vaihdellut eri selaimissa mutta ei riittävän täydellisesti missään.
Viime vuoden syksyllä tilaaminen vielä onnistui, mutta tämän vuoden puolella ei sitten millään.

Minkälaisia kokemuksia muilla on cdon.com:in toiminnasta linukseilla?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2951
    • Profiili
Itse ostin jokusen vuosi sitten DVD:itä laskulla, ja tuli ongelmitta.

Todennäköisesti Ubuntuni oli 8.04.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
En ole huomannut viime aikoina, koska huomasin että tämän verkkokaupan kokonaishinta oli huomattavasti korkeampi kuin esim. play.com ja firebox.fi -verkkokaupoissa, joita olen käyttänyt usein - ja onhan näitä muitakin.

En ole viitsinyt vertailla myöhemmin, mutta eivät nuo muut verkkokaupat ole ainakaan hintojaan nostaneet ...

motalb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 279
    • Profiili
Itse ostin jokusen vuosi sitten DVD:itä laskulla, ja tuli ongelmitta.

Todennäköisesti Ubuntuni oli 8.04.
Minullakin cdon.com toimi vielä viime vuonna, mutta viimeisen kolmen kuukauden aikana eivät selvästikään ole halunneet myydä minulle mitään.
Ovatko muut onnistuneet ostamaan cdon.comista jotakin tämän vuoden puolella? Ja jos ostaminen on onnistunut, niin millaisella kokoonpanolla?

En ole huomannut viime aikoina, koska huomasin että tämän verkkokaupan kokonaishinta oli huomattavasti korkeampi kuin esim. play.com ja firebox.fi -verkkokaupoissa, joita olen käyttänyt usein - ja onhan näitä muitakin.
Kokonaishintatason korkeus on kovin riippuvainen siitä millaisista tuotteista on kysymys. Cdon.com on "sekatavarakauppa" josta saa kaikenlaista krääsää laidasta laitaan. Toisia halvemmalla ja toisia kalliimmalla kuin jostakin muualta.
Se mitä itse olisin ostamassa on suomenkielinen kirja, joka kyllä löytyy parista muustakin verkkokaupasta, mutta sattuu postikuluineen olemaan pikkuisen halvempi cdon.comissa.

Jos nyt tämän ketjun pohjalta saisin varmuuden siihen ettei cdon.com toimi muillakaan linux-käyttäjillä, niin voisin hyvillä mielin ostaa kyseisen kirjan toisaalta. Jos taas cdon.com toimii kaikilla muilla, niin silloin minun taidoissani tai infrassani on jotakin vikaa.

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
Tilasin noin 2 vkoa sitten levyn tuolta  ja maksoin verkkomaksuna sen sammon kautta. Ei
ollu ongelmia. Käytössä oli U12.04 +firefox 12 +oracle 7 versio 4.

Edit: Ei ollut ongelmia  sillä kertaa. Sampopankki kuitenkin on toiminut vaihtelevasti Firefoxilla välillä
jumittuen.

T:PeeAaa
« Viimeksi muokattu: 17.05.12 - klo:20.45 kirjoittanut PeeAaa »

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Näköjään jää junnaamaan, kun pitäisi ilmeisesti siirtyä Sampon sivuille maksamaan tilaus.

Mint 10, Opera 11.64 ja Oraclen 7 java.

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Ovatko muut onnistuneet ostamaan cdon.comista jotakin tämän vuoden puolella? Ja jos ostaminen on onnistunut, niin millaisella kokoonpanolla?
2.3.2012, pankki-/luottokortti, Chromium.
Se mitä itse olisin ostamassa on suomenkielinen kirja, joka kyllä löytyy parista muustakin verkkokaupasta, mutta sattuu postikuluineen olemaan pikkuisen halvempi cdon.comissa.
Toimiiko sinulla Bookplus? Se on CDON.com:iin liittyvä kauppa ja sieltä kirjan saanee samalla hinnalla kuin CDON.comista.

PeeAaa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 233
    • Profiili
En sitten viitsinyt aloittaa uuta aihetta sillä nyt tilanne on sama kuin
ketjun aloittajalla eli jotenkunten pääsee kirjautumaan sisälle ja valitsemaan
ostokset ,mutta kassalle meno ei  onnistu. Kokeiltu kaikki keinot myös historiatietojen
poisto jota sammon pankin kanssa taas joutuu käyttämään. Jos tuon poiston tekee
cdonissa ostoskori tyhjenee ja kirjautuu ulos. Firefoxin virhekonsoli näyttää kun klikkaa
mene kassalle: cdon.fi : server does not support RFC 5746, see CVE-2009-3555. Chromella
vaan heittää tietyn ajan jälkeen ulos kokonaan sivustolta.
Valitin cdoniin asiasta josta vaan tuli vastaus tähän tyyliin että salli kolmannen puolen
cookiet. Eikös tuo ole heidän päässä oleva haavoittuvuus josta selain vaan herjaa?
En kyllä käyttäis koko paikka ,mutta tytön piti saada jotain Justin Bieber krääsää jota
muualta ei kuulemma täältä saa. Onko kellään toiminut lähiaikoina?

T:PeeAaa

PS. Anopin vistalla tilaus meni sitten läpi vaikka sama herja tuli firefoxiin.

amateur

  • Vieras
Jahas, onkos joku päässyt kassalle jo vuonna 2014?  ;D

Mint 16 KDE, Firefox, Konqueror (webkit) ja Opera... ei kassalle pääse ei.

Muutoin voisi jättää moisen jälkeenjääneen putikiin rauhaan, mutta kun
erään palvelun kautta tulee "tienattua" sinne lahjakortteja.

Tänään sitten verenpaine ylitti kriittisen rajan ja buuttasin XP-vanhukseen
ja hoitelin homman Chromen kautta...

Onkohan siellä liikaa jotain MSHTML koodeja tai skriptejä,
vai ajeleeko ne jotain ms-serveripohjasta köntsää siellä?

Kaikkeni mintulla yritin, sallin cookiet sinne sun tänne niin että alko
jo olla alaston olo, mut ei vaan ... kassalle pääse...
niillä on kai liikaa asiakkaita  ;D

spark

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1752
    • Profiili
Mint 16 Mate 64Bit.

Ei ongelmia ainakaan Opera ja Chrome selaimilla. Pääsi ainakin verkkomaksuun asti molemmilla, kun kokeilin.

Ainoa erikoisuus selaimessa on Pipelight Silverlight plugi, mutta se tuskin asiaan vaikuttaa.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Xubuntu 12.04 64-bit ja Firefox ja S-pankki. Noin kolme viikkoa sitten sain tilattua pojalle pleikkaohjaimen cdon.com:ista ilman ongelmia. Oraclen Java(TM) Plug-in 10.51.2, flash 11.2.202.346.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

amateur

  • Vieras
Argh... oliskohan toi java?
Firefoxin mukana tullut IcedTea olikin asetuksella "ask to activate",
nyt vasta huomasin, kun niissä muissa lukee "always activate"
niin eihän se yks rivi siitä voi silmään osua ...

Tuo "salli kolmannen osapuolen cookiet", ne käyttää ainakin google analyticsiä,
joka on harmiton sinänsä (jos ei pelkää että se susta tietää kaiken).
Kertoo se munkin weppikaupassa sekunnin tarkkuudella kuinka kauan
sivulla väki viihtyy ja mistä ne tulee jne...

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Argh... oliskohan toi java?

Tuskinpa on Java-appletteja käytössä tuolla sivustolla.