Kirjoittaja Aihe: PDF printtauksen karu tila  (Luettu 2503 kertaa)

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
PDF printtauksen karu tila
« : 11.05.12 - klo:11.51 »
Olenko nyt ihan yksin tämän kanssa?

Otetaan vaikka Verohallinnon kaavake, tai vaikka vain koulujen ruokalista: Okular ei printtaa, ePDF Viever printtaa mutta ei anna tehdä täyttöä, flpsed antaa täyttää mutta ei printtaa.
Ratkaisu ruokalistan kanssa on copy ja paste Officeen ja verokaavakkeen kanssa käsin täyttö.
Toimii mutta ei ihan niin tyylikästä kun voisi olla.
Koneessa Kubuntu 10.04, vielä toistaiseksi.
Registered User # 482897

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #1 : 11.05.12 - klo:11.59 »
Täyttöön tarvitaan Adoben omaa Acrobaattia. Siitä saattaa löytyä myös Linux-versio.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #2 : 11.05.12 - klo:12.01 »
Minä olen antautunut täytettävien lomakkeiden suhteen Adobe Reader:ille(paketti acroread löyttyy partner repoista). Luettavat pdf:t luen ja tulosta Evince:llä(asiakirjakatselin). Olen tulostanut sujuvasti myös mm. xpdf:llä. Onkohan sulla jotain mätää tulostinajurissasi, esim. paperikoko. Joissain dokkkareissa on oletuksena letter ja se pitää muuttaa ominaisuuksista ensin A4:ksi, jotta tulostus onnistuisi. Sama saatta koskea noiden ohjelmien oletusasetusta.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #3 : 11.05.12 - klo:12.54 »
Tietääkseni pdf-lomakkeiden täyttö ja tulostus onnistuu myös evincellä. Täytettyä lomaketta ei vain voi tallentaa.

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #4 : 11.05.12 - klo:14.00 »

Kiitos, kokeilen näitä.

Registered User # 482897

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #5 : 11.05.12 - klo:15.12 »
Itse olen ollut usein pettynyt kun yrittää tulostaa pdf:ksi jotain ei tulosteen laatuun voi juuri käyttäjä useimmissa tilanteissa itse vaikuttaa.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #6 : 30.05.12 - klo:23.52 »
Minullakin on ollut ongelmia Okularin tulostusten kanssa. Se ei ole aina printannut. Vika tuli jossain vaiheessa distron Kubuntu versiopäivityksen jälkeen. Luulin vikaa lähiverkon ongelmaksi. Ilmeisesti se onkin ohjelmistobugi.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #7 : 31.05.12 - klo:05.54 »
Hyvin onnistui Verohallinnon PDF-sivun kirjoitus ja printtaus. Näkyy tässä menevän sivut latauskansioon ja sieltä sitten avaa sen ja "tiedosto ==> avaa sisältävä kansio". Kirjoittelee ja tulostaa, siinä se. Toisissa virastoissa voi yleensä tehdä tuon suoraan, ilman latausta, kuitenkin tiedosto jne kautta. En ole asennellut Chromeen muuta kuin jonkun PDF-jutun ja kyseessä siis Ubu 12.04.

e. kaavakkeen tallennan asiakirjoihin LibreOfficen kautta täytettynä.
« Viimeksi muokattu: 31.05.12 - klo:08.56 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: PDF printtauksen karu tila
« Vastaus #8 : 31.05.12 - klo:07.45 »
Hyvin onnistui Verohallinnon PDF-sivun kirjoitus ja printtaus. Näkyy tässä menevän sivut latauskansioon ja sieltä sitten avaa sen ja "tiedosto ==> avaa sisältävä kansio". Kirjoittelee ja tulostaa, siinä se. Toisissa virastoissa voi yleensä tehdä tuon suoraan, ilman latausta, kuitenkin tiedosto jne kautta. En ole asennellut Chromeen muuta kuin jonkun PDF-jutun ja kyseessä siis Ubu 12.04.

Jospa sinäkin imaiset lomakkeen etkä kaavaketta?

Ei juuri nyt ole Ubuntukone käynnissä, mutta Debianin Evice avaa kiltisti pyydetyn _lomakkeen_ ja kun koetin täyttää ja tulostin, niin hienosti tuli.