Kirjoittaja Aihe: libsdl1.2-dev asennusongelmia  (Luettu 2183 kertaa)

leksapeksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
libsdl1.2-dev asennusongelmia
« : 21.07.06 - klo:13.34 »
Hei vaan kaikille!

Ensimmäinen viestini tänne vasta nyt, vaikka olen lueskellut tätä foorumia aina sillon tällön.

Yritin tossa etsiskellä vastaavaa ongelmaa täältä ja ubuntufoorumeilta, mutta en löytänyt. Yritän siis asentaa topikin pakettia, muttei onnistu..
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install libsdl1.2-dev
Tulee tällaista vastaan.

Koodia: [Valitse]
libsdl1.2-dev: Riippuvuudet: libglu1-mesa-dev mutta ei ole merkitty asennettavaksi tai libglu-dev
Jos yritän asentaa synapticilla tota libglu1-mes-dev, niin tulee vastaan tällaista.
Koodia: [Valitse]
libglu1-mesa-dev:
  Riippuvuudet: libglu1-mesa (=6.4.1-0ubuntu8), mutta versiota 6.5.1-0ubuntu19 ollaan asentamassa
 Riippuvuudet: libgl1-mesa-dev mutta sitä ei olla asentamassa tai
libgl-dev
Öh ja pöh. Katselin jostain, että nimenomaan toi 6.4.1 pitäisi olla käytössä dapperissä. Enpä tiedä mitä tehdä, oliskohan jotain vinkkejä tarjolla?

Koneeni on Fujitsu-Siemens Amilo A1437G ja käytössä on siis Dapper uusimmilla päivityksillä 21.7. Olen aikaisemmin asentanut XGL + Kompiz yhdistelmän, mikä tosin ei ole käytössä. Voisikohan siitä olla jotain haittaa (tai siis onkohan se sotkenut noita paketteja jotenkin). Näytönohjain on Ati X700 Mobile, ja toimii fglrxn:n kanssa.

leksapeksa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: libsdl1.2-dev asennusongelmia
« Vastaus #1 : 21.07.06 - klo:20.30 »
Hain ja asensin paketin käsin SDL:n kotisivuilta. Nyt toimii. Ilmeisestikin juuri XGL:n yhteydessä olen asennellut jotain uudempia paketteja, mitkä vähän sotkevat pakettienhallintaa.