Kirjoittaja Aihe: VNC Windowsista Ubuntuun ongelma (sonera homepna)  (Luettu 4017 kertaa)

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Tervehdys!

Ongelmana siis olisi, että jostain syystä VNC yhteys ei toimi kaverin Windows XP koneelta omaan ubuntuuni. Kaverilla on käytössä tightVNC ja omassa ubuntussa olen kokeillut KDE:n Krfb sovellusta sekä linuxin tightVNC:n vncserver sovellusta. Joka kerta kaverille tulee ilmoitus could not connect. Itsellä yhteys kyllä pelaa toiseen suuntaan eli kun kaveri laittaa vnc serverin pystyyn saan kyllä hyvin sinnepäin yhteyden. Samoin jos teen omalle koneelle serverin vncserverillä tai Krtb:llä ja otan siihen yhteyden vncviewerillä, yhteys pelaa.
Palomuuria olen säätänyt KDE:n guarddogilla ja sieltä VNC yhteys on sallittujen listalla. Onkohan kenelläkään mitään rakentavia ehdotuksia tai neuvoja josta voisi olla apua. Googlella en mitän järkevää löytänyt. Onkohan vika aina niin "rakkaassa" ja "toimivassa" Soneran homePNa kiinteistöliittymä systeemissä.. vai jossain aivan muualla?

Kiitoksia!

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Re: VNC Windowsista Ubuntuun ongelma (sonera homepna)
« Vastaus #1 : 28.09.05 - klo:10.26 »
Tervehdys!

Ongelmana siis olisi, että jostain syystä VNC yhteys ei toimi kaverin Windows XP koneelta omaan ubuntuuni. Kaverilla on käytössä tightVNC ja omassa ubuntussa olen kokeillut KDE:n Krfb sovellusta sekä linuxin tightVNC:n vncserver sovellusta. Joka kerta kaverille tulee ilmoitus could not connect. Itsellä yhteys kyllä pelaa toiseen suuntaan eli kun kaveri laittaa vnc serverin pystyyn saan kyllä hyvin sinnepäin yhteyden. Samoin jos teen omalle koneelle serverin vncserverillä tai Krtb:llä ja otan siihen yhteyden vncviewerillä, yhteys pelaa.
Palomuuria olen säätänyt KDE:n guarddogilla ja sieltä VNC yhteys on sallittujen listalla. Onkohan kenelläkään mitään rakentavia ehdotuksia tai neuvoja josta voisi olla apua. Googlella en mitän järkevää löytänyt. Onkohan vika aina niin "rakkaassa" ja "toimivassa" Soneran homePNa kiinteistöliittymä systeemissä.. vai jossain aivan muualla?

Kiitoksia!

Onko koneesi NAT:n takana ? Jotenkin on sellainen mutu, että noissa homePNa liittymissä homma on aina niin, mutta en oikeasti tiedä koska en ole moista ikinä käyttänyt.


tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: VNC Windowsista Ubuntuun ongelma (sonera homepna)
« Vastaus #2 : 28.09.05 - klo:19.44 »
Kiitoksia vastauksesta,

Ymmärtääkseni kone ei ole NAT:n takana. Ainakin sinä käsityksessä olen etenkin Soneran sivujen perusteella http://www.sonera.fi/artikkeli/0,3842,l-fi_h-11184_a-262310,00.html#kakstoista (tuo huoneisto liittymä)

Mutta mitäpä jos NAT onkin käytössä? Onko silloin mitään mahdollisuutta saada tuota toimimaan?

Tai onko kellään muita ehdotuksia?


M-Ver

  • Vieras
Re: VNC Windowsista Ubuntuun ongelma (sonera homepna)
« Vastaus #3 : 28.09.05 - klo:20.25 »

Tai onko kellään muita ehdotuksia?



Soitto soneran asiakaspalveluun ja pyytää soneraa avamaan reikiä filttereihinsä. Soneralla on noissa HomePNA virityksissä suodatettuna suuri osa sisäänpäin tulevista porteista. Parhaiten nämä asiakaspalvelun puhelinvastaajat ymmärtänevät asian, kun kertoo että VPN-yhteys ei onnistu. Minulla noiden porttien aukaisemiseen meni noin viikko.

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: VNC Windowsista Ubuntuun ongelma (sonera homepna)
« Vastaus #4 : 28.09.05 - klo:22.54 »
OK ja kiitoksia... Pitääkin yrittää tuota!