Kirjoittaja Aihe: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu  (Luettu 4951 kertaa)

vuorimi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
    • Mikon kotisivu
Kannattaako tuota edes yrittää?

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #1 : 14.04.12 - klo:07.24 »
Kannattaako tuota edes yrittää?

Toki, yleensä kannattaa kokeilla monenlaista - ainakin kopiointia, siirtämisestä en ole varma mitä lisäarvoa sillä saavutetaan.

"Jossain" FF:n valikkojen syövereissä on mahdollisuus luoda kirjanmerkeistä html-tiedosto jonka sitten kopioit Ubuntuusi. Mitä ilmeisimmin sieltä löytyy kohta 'Tuo html..'
(Olisin kokeillut koko ketjun, mutta jotain kesken Samban säädöissä, ei antanut kirjoittaa kotihamemistooni)


Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #2 : 14.04.12 - klo:08.23 »
voihan ne viedä tuolla html:llä johonkin mistä ne voi siirtää ubuntulle, jos kovot on samassa koneessa ni ihan minne vain ne voi tallentaa ja ottaa sieltä.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

vuorimi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
    • Mikon kotisivu
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #3 : 14.04.12 - klo:08.36 »
voihan ne viedä tuolla html:llä johonkin mistä ne voi siirtää ubuntulle, jos kovot on samassa koneessa ni ihan minne vain ne voi tallentaa ja ottaa sieltä.

Taisinpa keksiä tuon keinon vihjeesi perusteella. Kirjoitan konstin auki, kun olen varmistunut, että toimii. Kiitoksia!

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #4 : 14.04.12 - klo:08.56 »
voihan ne viedä tuolla html:llä johonkin mistä ne voi siirtää ubuntulle, jos kovot on samassa koneessa ni ihan minne vain ne voi tallentaa ja ottaa sieltä.

Oli se helppoa silloin kun selaimen bookmarkit olivat tiedostossa bookmark.html.
Kun oli kaksi selainta aktiivikäytössä niin riitti kun linkittu ne samaan tiedostoon - molemmissa aina ajantasaiset.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #5 : 14.04.12 - klo:10.04 »
Firefoxin kirjanmerkit (ja vieraillut sivut) ovat vuosikausia olleet yksikäsitteisesti yhdessä tiedostossa Places.sqlite, jonka kopiointi riittää niiden siirtoon. Sitä voi käyttää myös symbolisesti linkitettynä esim. Dropboxin kautta.

Olen kirjoittanut asiasta usein, esim.. tuolla: Kirjanmerkit ja Places.sqlitea.

Profiilikansion löytää helposti käyttöjärjestelmästä riippumatta valikon Ohje > Tietoja ongelmatilanteisiin kautta.

khaosaming

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 348
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #6 : 14.04.12 - klo:10.52 »
Ota Firefoxin kirjanmerkkivalikosta talteen JSON-päätteinen varmuuskopio ja palauta se Ubuntussa.

--> Bookmarks --> Show all bookmarks --> Backup <--> Restore  --> Choose file

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #7 : 14.04.12 - klo:11.00 »
Firefoxin kirjanmerkit (ja vieraillut sivut) ovat vuosikausia olleet yksikäsitteisesti yhdessä tiedostossa Places.sqlite, jonka kopiointi riittää niiden siirtoon. Sitä voi käyttää myös symbolisesti linkitettynä esim. Dropboxin kautta.

Olen kirjoittanut asiasta usein, esim.. tuolla: Kirjanmerkit ja Places.sqlitea.

Profiilikansion löytää helposti käyttöjärjestelmästä riippumatta valikon Ohje > Tietoja ongelmatilanteisiin kautta.


Ei ihan vakio tuokaan, näköjään.
find: "Places.sqlite": Tiedostoa tai hakemistoa ei ole

Mutta löytyi tiedosto places.sqlite

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #8 : 14.04.12 - klo:13.20 »
Firefoxin kirjanmerkit (ja vieraillut sivut) ovat vuosikausia olleet yksikäsitteisesti yhdessä tiedostossa Places.sqlite, jonka kopiointi riittää niiden siirtoon. Sitä voi käyttää myös symbolisesti linkitettynä esim. Dropboxin kautta.

Olen kirjoittanut asiasta usein, esim.. tuolla: Kirjanmerkit ja Places.sqlitea.

Profiilikansion löytää helposti käyttöjärjestelmästä riippumatta valikon Ohje > Tietoja ongelmatilanteisiin kautta.

Ei ihan vakio tuokaan, näköjään.
find: "Places.sqlite": Tiedostoa tai hakemistoa ei ole

Mutta löytyi tiedosto places.sqlite


Nuo isolla kirjaimella aloitetut alleviivatut tekstit olivat linkkejä, joihin tutustumalla tiedoston oikeinkirjoituksen piti selvitä riittävän hyvin. Olen mielestäni myös tarpeeksi monta kertaa selittänyt, miten käytössä olevan Firefoxin profiilikansioon pääsee helposti ja yksiselitteisesti eri käyttöjärjestelmissä ilman epämääräisiä haku-komentoja.

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #9 : 14.04.12 - klo:14.03 »
Tervehdystä

Ota Firefoxin kirjanmerkkivalikosta talteen JSON-päätteinen varmuuskopio ja palauta se Ubuntussa.

--> Bookmarks --> Show all bookmarks --> Backup <--> Restore  --> Choose file

Minä olen käyttänyt tuota systeemiä ja toimii eri koneiden välillä
ja jopa FF:n eri versioiden välillä.
73's de Kari OH2BNE

JarTak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #10 : 14.04.12 - klo:19.52 »
Itse olen käyttänyt kirjanmerkkien siirtoon xmarks tai firefox firesync nimistä ohjelmaa. Riittää että laittaa käyttäjänimen ja salasanan, niin saa omat tutut kirjainmerkit uudelle koneelle vaikka toisella puolen maapalloa.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #11 : 27.04.12 - klo:18.03 »
voihan ne viedä tuolla html:llä johonkin mistä ne voi siirtää ubuntulle

Oli se helppoa silloin kun selaimen bookmarkit olivat tiedostossa bookmark.html.
Kun oli kaksi selainta aktiivikäytössä niin riitti kun linkittu ne samaan tiedostoon - molemmissa aina ajantasaiset.

Koodia: [Valitse]
browser.bookmarks.autoExportHTML
Koodia: [Valitse]
true
Bookmarks
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

pen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Vs: Firefox-kirjankerkkien siirto Windows7 --> Ubuntu
« Vastaus #12 : 28.04.12 - klo:22.09 »
Kannattaako tuota edes yrittää?
Firefoxiin on saatavilla Xmarks-laajennuspalikka, jolla kirjanmerkit voi pitä erillisellä palvelimella. Kätevä, ilmainen ja toimiva.