Kirjoittaja Aihe: suositelkaa dynamic dns palvelua  (Luettu 10332 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
suositelkaa dynamic dns palvelua
« : 04.04.12 - klo:09.31 »
Tuttu tarvitsisi valvonta kamera käyttöön dynamic dns palvelua, joten osaisiko joku suositella mikä on hyvä ja toimiva mieluiten ilmainenkin.
laitteena on A-link wnap(c) eli mokkula yhteys ja ddns palvelun pitäisi toimia suoraan tuolla a-linkillä.


Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: suositelkaa dynamic dns palvelua
« Vastaus #1 : 04.04.12 - klo:10.24 »
Dy.fi:hin olen ollut tyytyväinen, parempia saattaa olla olemassa, mutta tuo on itselleni riittänyt. Ongelmia en muista olleen. Ainakin Telewellin modeemiin olen tuon myös saanut lisättyä automaattisesti päivittyväksi eli sekin onnistunee. Suomalainen ilmainen palvelu.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: suositelkaa dynamic dns palvelua
« Vastaus #2 : 04.04.12 - klo:12.41 »

dyndns.com

http://dyn.com/dns/

tuolla pitäisi olla myös free palvelu, ainaki itse käytän free palvelua muta ilmeisesti tuo on nyt piilotettu hyvin....
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

lassematias

  • Vieras
Vs: suositelkaa dynamic dns palvelua
« Vastaus #3 : 06.04.12 - klo:22.57 »
parhaat olisi
dy.fi
dot.tk
co.cc

esim ubuntuforums.dy.fi, ubuntuforums.tk, ubuntuforums.co.cc

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1836
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: suositelkaa dynamic dns palvelua
« Vastaus #4 : 07.04.12 - klo:08.44 »
Aikaisemmin käytin dyndns palvelua, mutta siihen tul sittemmin typeriä rajoituksia ja nykyään taitaa saada vaan yhden ilmaisen host ohjauksen. Sittemmin olen käyttänyt no-ip.com jossa saa 5 ohjausta ilmaiseksi. Ubuntun repoista löytyy noip2 paketti jolla tuon saa automaattisesti käyttöön.

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: suositelkaa dynamic dns palvelua
« Vastaus #5 : 08.04.12 - klo:11.52 »
kiitos vinkeistä.

Tuli vain vähän liian isoja esteitä matkaan... pienempi niistä on se että a-link tukee ainoastaan valmiiksi asetettuja ddns palveluita jotka kaikki olivat joko menneet kiinni tai muuttuneet maksullisiksi.
Tämän olisi voinut kiertää helposti, koska verkossa on kone joka on aina päällä (valvoo eläinten ruokintaa).

Isommaksi esteeksi muodostui Telefinland:n nettiliittymä (mokkula/tikku). Näytästää siltä että sonera/telefinland on estänyt kaikki liikenteen toiseen suuntaan. Arkena tämä tullaan varmistamaan asiakaspalvelusta.

Lisäksi ei tullut varmuutta toimiiko a-linkissä port forward.

Eli nyt täytyy alkaa miettimään miten kameran saa lähettämään kuvaa palvelimelle. Tämä vaihtoehto kamerasta löytyy, mutta jos kamera lähettää aina uuden kuvan eikä korvaa edellista. edulliset netti palvelut ovat äkkiä tukossa ja täynnä, mutta asiaa täytyy tutkia. hankalaksi tämän tekee se että en pääse itse paikalle lähiaikoina.

Mutta vielä kerran kiitos avusta.. loput ongelmat eivät liity ddns palveluun.