Kirjoittaja Aihe: Monitoimilaite Ubuntuun?  (Luettu 2830 kertaa)

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Monitoimilaite Ubuntuun?
« : 29.03.12 - klo:09.48 »
Eli pitäisi scannata, tulostaa ja kopioda.
Hitaluokka mielellään alle 200, toimiva ja kohtuuhintaiset värikasetit.
Kalliimpi saa olla jos värit on halvempia...
(Käytössä vieläkin Ubuntu 10.10, kun se vaan tuntuu parhaalta..)

Käytäjäkokemuksista ja suosituksista kiitollinen...

Jantunen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
  • Hö.
    • Profiili
    • Strobotti.com: Valokuvausta ja kameraharrastusta
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #1 : 29.03.12 - klo:10.21 »
Eli pitäisi scannata, tulostaa ja kopioda.
Hitaluokka mielellään alle 200, toimiva ja kohtuuhintaiset värikasetit.
Kalliimpi saa olla jos värit on halvempia...
(Käytössä vieläkin Ubuntu 10.10, kun se vaan tuntuu parhaalta..)

Käytäjäkokemuksista ja suosituksista kiitollinen...

Mitään suosituksia en osaa kokemuksesta antaa, mutta vältä Lexmarkkia, itellä on, taisteltu on, ei toimi uusimmissa ubuntuissa...  :-\

HP:t on kuulopuheiden mukaan hyviä ja yhteensopivia, mutta kuten sanottu, ei omakohtaista kokemusta.
Lenovo Thinkpad T420 Intel i5 16Gt/SSD512GB+HDD2TB, Ubuntu 16.04 Xenial Xerus 64bit; Kuvia ja lätinää valokuvauksesta: https://www.strobotti.com/

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #2 : 29.03.12 - klo:10.56 »
Itse käytin yhden Brotherin monitoimilaserin DCP-7010L loppuun, ongelmaton, halvat jauhot, suurentaa ja pienentää kopioinnissa. Toimii edelleen muuten ok mutta paperinsyöttörullat ovat kovettuneet ja luistavat.  Ostin Samsungin halvimman kirjoittimen (60 €) tuohon rinnalle, nyt olen skannannut edelleen Brotherilla ja printannut Samsungilla.   Kun mekaniikka joskus loppuu Samsungista niin ei paljon häviä.  Kopiokoneena tuo yhditelmä on tietysti hankalampi. Brotheriin olen ollut tyytyväinen laitteena mutta maahantuojaan en, ei ole vetorullien varaosakyselyyn tullut vastausta.  Brotherilla löytyy noita ajureita kuitenkin hyvin että skannerikin lähtee toimimaan, itse kirjoitin toimi heti kun laittoi USB-johdon kiinni Ubuntu-koneeseen.
10.10 -versiosta olen itsekin pitänyt peruskäytössä, moniraitaäänityksissä on Natty Studio käytössä.
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

oh1xe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 363
    • Profiili
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #3 : 29.03.12 - klo:20.28 »
Kiitos!

HP 6510 tuli ostettua, tulostus toimi, mutta ei scannaus,
olisiko ollut 3310 millä kokeilin kun 6510 ei ollut listalla..

Hetki surffailua ja täältä tuli asennettua:
http://sourceforge.net/projects/hplip/files/hplip/3.12.2/hplip-3.12.2.run/download
Tämän niminen  paketti:
hplip-3.12.2.run

Tämän jälkeen pelasi molempiin suuntiin.
Pitää kokeilla vielä kotikoneisiin, niin sitten on varmuus.





Frank Zappa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #4 : 30.03.12 - klo:13.42 »
Epson sx218 toimii nuilla vaatimuksilla. 55 mk ja halvat 14 mk värit kpl.

Ajuri imuroi jaapanista xxx.jp sivuilta, löytyy täältä ubuntun sivuilta
ja asenna xsane joka scannaa sudo xsane käskyn jälkeen.

T:Frank Zappa  8)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2949
    • Profiili
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #5 : 30.03.12 - klo:15.02 »
Epson sx218 toimii nuilla vaatimuksilla. 55 mk ja halvat 14 mk värit kpl.

Toihan kuulostaa hyvältä. Markoille kun ei oikein muutakaan käyttöä enää ole.

Zaapon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #6 : 30.03.12 - klo:18.25 »
Minulla on tämmönen: Samsung CLX-3185 monitoimilaser. Sitä saa nykyään jostain alle 200€ hinnalla. Tulostaa, kopioi ja skannaa OK, Ubuntu 10.04 ja Xubuntu 11.10 käytössä. Värikasettien uusiminen  ei ole ihan ilmaista, mutta harvoinpa niitä joutuu kotikäytössä uusimaan. Miinuksena todettava, että laite on melko hidas ollakseen laser.

ditl

  • Vieras
Vs: Monitoimilaite Ubuntuun?
« Vastaus #7 : 30.03.12 - klo:18.52 »
Hieman asian vierestä tämä juttuni Samsungin huollosta. Minullakin on ollut Samsung monitoimilaite vuosia ja olen ollut tyytyväinen siihen. Sattuipa skanneri hajoamaan takuuaikana. Hämmästelin että se korjattiin kun nykyään taitaa olla tavallisempaa nakata nämä halvemman hintaluokan laitteet kaatikselle. Lisäksi huolto toimi nopeasti ja laite noudettiin ja tuotiin kotiovelle!

Ja lisää vielä: Samsungin 24" monitori pimeni pari viikkoa sitten. 3 v takuuajasta oli jäljellä muutama kk.
Huolto toimi taas samalla tavalla. Ei voi todellakaan valittaa palvelusta. Onkohan Samsungin huolto parempaa vai onko muillakin merkeillä tällaista?

Toinen puoli asiasta on se että kovin paljon vikoja on sattunut näihin minun Samsungeihin. Kai tuo on vain huonoa onnea?