Kirjoittaja Aihe: Kdenlive dvd poltto kaatuu  (Luettu 1495 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kdenlive dvd poltto kaatuu
« : 20.03.12 - klo:12.37 »
Editoin muusikkojen pyynnöstä kuvaamani konsertin kdenlivellä. Homma sujui hyvin, kun viimein keksin poistaa häivytyksen ja laittaa tilalle siirtymätehoste "additionin". Kun sitten yritin luoda dvd:, ohjelma käski ensin renderöidä. Sekin sujui hyvin. Valitsin 4000k 1 pass. Sen jälkeen yritin luoda  dvd:n ja sekin onnistui, ja merkitsin vielä kappaleetkin (chapters). Mutta kun homma piti polttaa, se kaatui, ja ilmoitus oli "dvdauthor crashed". Pari kolme kertaa sama juttu. Latasin dvd stylerin, mutta siinä joutui laittamaan kappaleet sokkona, koska mpg tiedoston kuva ei tullut näkyviin. Kokeilin laittaa chapterit sokkona ja poltin dvd:n. Tulos oli muuten hyvä, mutta kappaleet päin honkia. Sitten latasin Bombono dvd:n. Se tuntui oikein mukavalta ohjelmalta, ja sain laitettua kaikki kappaleet oikeisiin paikkoihin, mutta polttaminen ei onnistunut. Crash.
Minulla 64b Ubuntu Oneiric. Missäköhän on vika? DVD teettää aika paljon työtä ja varsinkin ohjelman leikkaaminen ennen sitä. Onko vika mahdollisesti siinä, että käytän Ubuntua ja Unitya? Vai pitäisikö käyttää Kubuntua? Monet multimediaohjelmat ovat Kde-pohjaisia. Nyt täytyy ilmeisesti mennä pöytäkoneella Windowsiin ja tehdä kaikki uusiksi siellä, vaikka minulla on valmis Kdenlive-projekti.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16250
    • Profiili
Vs: Kdenlive dvd poltto kaatuu
« Vastaus #1 : 20.03.12 - klo:14.55 »
Toimiiko DeVeDe?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Kdenlive dvd poltto kaatuu
« Vastaus #2 : 20.03.12 - klo:18.18 »
DeVeDe ei anna tehdä chaptereita niin, että ne voisi videon kautta määritellä. Tai sitten minä en yksinkertaisesti osannut.