Kirjoittaja Aihe: Olen tehnyt kauheita  (Luettu 2922 kertaa)

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Olen tehnyt kauheita
« : 08.03.12 - klo:00.40 »
Asentelin koneelle tämän win8 kokeiluhässäkän ja aikani sillä leikyttyäni olinkin jo torrentin kimpussa lataamassa win7:aa. En wareta, mulla on siihen lisenssi muttei asennusmediaa.
Mutta nyt tunnen itseni jonkunlaiseksi petturiksi, takinkääntäjäksi :o
Mutta mennään nyt tällä ainakin siihen asti että alkaa seiska jumittelemaan.
Jotenkin  tuntuu silti pahalle, en ole koskaan halunnut kuulua mihinkään "valtavirtaan"
Toisaalta moni asia toimii nyt helpommin ja pääsen pitkästä aikaa erään harrastukseni pariin helpommin, keräämään dataa lämmitysjärjestelmien kulutuksista, lämpötiloista, yms. Laitteilleni en löytänyt toimivaa tukea Ubuntun kanssa toimiessani.

Joten Anteeksi, tulen kyllä takaisin joskus Ubuntun käyttäjäksi myös tällä pääkoneellani. :-\


Läppäreissä kyllä on Ubuntut ja ne ei niistä poistu. ;D  "kop kop" kopsuttaa päätään eiku pöytään. 8)

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #1 : 08.03.12 - klo:01.10 »
Mun mielestä softa pitää valita raudan mukaan, lähinnä niitä erikoisrautoja ajatellen. Olkoon sit joku mittari, digihärpäke tai omassa tapauksessa audioraudat. Kun kyse on about kaikesta muusta kuin musanteosta, alla on ubuntu ja jos tulee jotain setvimistä/vääntämistä niin mieluusti etsiskelen ongelmiin vaihtoehtoja elikkäs ratkaisuja. Mut kun on kyse nauhoittamisesta/miksaamisesta jne audioon liittyvästä, siirryn kiltisti makuuhuoneen miksaustilaani ja käynnistä windows seiskan ja alan touhuamaan.

Ubuntu on kyllä joka koneessa (paitsi ipadissa..) ja tulee olemaan, sukulaisillekin sitä laitellu ja "ylläpitänyt" jne ja tulen jatkossa sitä käyttämäänkin kaikessa muussa paitsi audiohommissa.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #2 : 08.03.12 - klo:08.04 »
Eipä tuossa mitään "kauheata" ole, itse tosin olen kehitellyt joihinkin asioihin itse ratkaisun Linuxiin kun ei ole heti valmista ollut käsillä ja ongelma ei ole tolkuttoman hankala vaatien vain koodausvaivaa.

Lainaus
....keräämään dataa lämmitysjärjestelmien kulutuksista, lämpötiloista, yms.

Mikä tuo on ?  Onko siinä jokin erikoiskortti jolle ei ole tukea Linux: ssa ?  Vai puuttuuko ohjelma vain ?
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

Jan178

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #3 : 08.03.12 - klo:08.27 »
Pitää käyttää sitä mikä käyttötarpeeseen sopii. Ei viimesen päälle olevalla hylsysarjallakaan mitään tee, jos hylsyt on millejä ja mutterit tuumakoossa..  8)

CVTP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 192
  • Artif.sweeteners are used not by me, nor my family
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #4 : 08.03.12 - klo:09.43 »
Asentelin koneelle tämän win8 kokeiluhässäkän ja aikani sillä leikyttyäni olinkin jo torrentin kimpussa lataamassa win7:aa. En wareta, mulla on siihen lisenssi muttei asennusmediaa.
Mutta nyt tunnen itseni jonkunlaiseksi petturiksi, takinkääntäjäksi :o
.
.
.
Joten Anteeksi, tulen kyllä takaisin joskus Ubuntun käyttäjäksi myös tällä pääkoneellani. :-\
Läppäreissä kyllä on Ubuntut ja ne ei niistä poistu. ;D  "kop kop" kopsuttaa päätään eiku pöytään. 8)
VOI EI!EI!EI!!!  :'( :'( :'( :'(
Katumusharjoituseksi suosittelen MEPIS 4:n imuroimista 56K modeemilla ja polttamista 1Xnopeuksiselle CD-levylle, sen asennusta 2XCD-asemalla ja maksamista laskuja tuolla setillä. ÄLÄKÄ SITTEN KUUKAUTEEN ASENNA MITÄÄN MUUTA!

No heh-heh ;) ;)..älä sentään... :D :D :D :D :D :D Vaikka periaatteessa itsekin kaihdan windusia, on hyvä tietää missä valtavirrassa mennään. Mutsilla on Win7(ihan turha Ubuntua tarjota, on työpaikkansa ATK-tuki, jne), ja luonaan käydessäni joudun hampaat irvessä siihen pikkuknoppeja neuvomaan(paras asennus toki olisi kolmannesta kerroksesta alas, mutta elättelen toiveita josko hyvän raudan saisi jossain vaiheessa ostaa Linuxia varten).
Jos itelläni olisi riittävät raudat 7:an tai 8:in, kokeilisin varmaan itekin, mutta toistaiseksi käytän allaolevaa settiä. Riittää käyttööni perin hyvin.
Ubuntu14041+CrunchB11/Lenovo 510i i5
FreeBSD 9.3/Dell D600
OS X Leopard/MacMini PPC
FreeBSD9.3/ASUS 701 4G
Android 4.X.X. NEXUS ASUS 7"
Android 4.X.X. LenovoA1000 7"
FreeBSD 10/Lenovo Thinkcenter M55

Luurit erikseen..

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #5 : 08.03.12 - klo:17.23 »
Mielestäni maksullisia ohjelmistoja kannattaa käyttää jos niiden käytöstä on jotakin hyötyä - ei siinä mitään. Saa niitä käyttää vaikka ei olisi hyötyäkään  :) - mitäs se muille kuuluu  :)

En kylläkään tuosta tempusta voi antaa synninpäästöä. Käsittääkseni tuollainen Windowsin median hankkiminen ei ole luvallista - ja se ei ole minun vikani.

Mediat pitää hankkia laillisista lähteistä - tosin niistä sitä ei välttämättä saa - kuten huomasin XP Home version kohdalla, vaikka kone oli ostettu vain pari vuotta sitten. Medioita ei kuulemma "enää valmisteta", joten niitä ei voi tilata. Että sellaista - tämäkään ei ole minun vikani - käytä Ubuntua.  :)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #6 : 08.03.12 - klo:19.16 »
Olen kyllä erimieltä. Ei käsittääkseni ole yhtään mitään laitonta ladata asennuskuvaa paikasta X. Jos taas kyseistä imagea on tarkoitus käyttää ilman tai väärällä lisenssillä, niin sitten homma siirtyy välittömästi laittomalle polulle.

Asia sitten erikseen, että miten voit olla varma, että kyseinen paikasta X ladattu image ei sisällä krakkerin tekemiä nameja piiloletuna asennuslevylle.

Itse ainakin olen ostanut lisenssin ihan MS:n sivuiltakin, eikä minua pakotettu latamaan heidän sivuilta imagea, vaikka sen tietysti teinkin. Lisenssi tiedot tuli ihan omalle tilille näkyviin ennen lataustakin.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #7 : 08.03.12 - klo:20.13 »
Tässä sain yksityisviestiä, että lataaminen olisi laitonta. Käsittääkseni edelleenkään näin ei kuitenkaan ole, koska imagen jakaminen oman käsitykseni mukaan rikkoo vain EULA:a. Tämä taas ei ole lainvoimainen suomessa
http://fi.wikipedia.org/wiki/EULA

Jos meinaa että on laitonta, niin kannattaa lukea esim. tämä Australialainen ketju. Käsittääkseni siellä on vielä paljon tiukempi lainsäädäntö kuin täällä ja tuoltakin pääsee käsitykseen, että imagen lataaminen olisi laillista. Ilmeisesti MS on itse jakanut tuosta linkistä löytyvälle Digital River e-kauppa ketjulle imaget verkkomyyntiä varten ja käsittääkseni ovat ihan laillisia ladata ja myös julksia.
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1522487

Itse en tietysti ota vastuuta asiasta ja varmasti kannattaisi kysyä MS:n asiakaspalvelusta virallinen kanta jos asia askarruttaa.

Mitä taas tulee torrentiin, niin sen käyttäminenhän ei ole laitonta. Se riippuu ihan täysin, että mitä sillä lataamassa/jakamassa. Itse olen ladannut mm. Ubuntun imageja kymmeniä kertoja torrentilla ja ihan satavarmasti laillista touhua.

*edit*
En ole seuraavasta ihan varma nykylainsäädännönsuhteen, mutta ilmeisesti edelleenkin on laillista tehdä joku tietty määrä varmuuskopioita, vaikkapa ostetusta winukan asennuslevystä ja vaikka jakaa sitä miten se nyt oli muotoiltu "perheenjäsenille" tms. Tietystikään lisenssiä itsessään ei saa jakaa, mutta siis median.
Korjatkaa jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 08.03.12 - klo:20.18 kirjoittanut qwertyy »

mrl586

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4638
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #8 : 08.03.12 - klo:23.58 »
Jos taas kyseistä imagea on tarkoitus käyttää ilman tai väärällä lisenssillä, niin sitten homma siirtyy välittömästi laittomalle polulle.
Windowsia voi kokeilla tietyn ajan ilman lisenssiä laillisesti.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Olen tehnyt kauheita
« Vastaus #9 : 09.03.12 - klo:00.03 »
Eikait se ihan virallisesti ole kokeiluaika, vaan ihan suoraan aktivointiaika, jonka jälkeen järjestelmää aletaan lyömään lukkoon. Consumer Preview versiot on sitten erikseen aina ennen julkaisuja, kuten nyt 8:lla.