Kirjoittaja Aihe: Ohjelma c-kasettien nauhoittamista varten?  (Luettu 1466 kertaa)

jaketyyppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Ohjelma c-kasettien nauhoittamista varten?
« : 07.03.12 - klo:17.01 »
Noniin,
rupesinpa digitalisoimaan vanhoja c-kasetteja.
Onko ohjelmaa joka tunnistaisi automaattisesti audiotiedostosta hiljaiset kohdat ja pätkii tiedoston niissä kohdin? Olisi paljon kätevämpää kuin audiotiedoston käsin pilkkominen teidostoihin.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Ohjelma c-kasettien nauhoittamista varten?
« Vastaus #1 : 07.03.12 - klo:17.49 »
audacityä on jotku käyttäneet, muutamat kehutkin saaneet
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ohjelma c-kasettien nauhoittamista varten?
« Vastaus #2 : 07.03.12 - klo:18.15 »
Audacityllä minäkin olen hommaa tehnyt. En tiedä kyllä tuosta tauontunnistuksesta Audacityssä, itse olen tähän asti pätkinyt tuotoksen kappaleisiin.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: Ohjelma c-kasettien nauhoittamista varten?
« Vastaus #3 : 07.03.12 - klo:18.41 »
Noniin,
rupesinpa digitalisoimaan vanhoja c-kasetteja.
Onko ohjelmaa joka tunnistaisi automaattisesti audiotiedostosta hiljaiset kohdat ja pätkii tiedoston niissä kohdin? Olisi paljon kätevämpää kuin audiotiedoston käsin pilkkominen teidostoihin.

No ei oo kyllä iso homma pilkkoa osiin.. Kattoen vielä sopivat fade-in ja fade-out hommat (riippuen biiseistä) vie noin minuutin. Asenna vaikka Reaper http://www.reaper.fm/ Winelle ja pilko sillä se koko pätkä osiin. Normalisoi tai limitoi tarpeen mukaan, poista kohinat halutessa. Kaikki sisäänrakennetuilla plugareilla. Ite oon silleen tehny jokaisen C-kasettini ja ei oo kaduttanu kun on hiukka vaivaa laittanu siihen digitalisointiin.
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb