Kirjoittaja Aihe: Vista  (Luettu 31719 kertaa)

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #20 : 17.08.06 - klo:21.47 »
Uudesta parin päivän sisään julkaistavasta Vista 5506 versiosta screenshottia.
Ilmeisesti viimeinen julkaisu ennen RC1:stä.

http://www.eweek.com/slideshow/0,1206,l=&s=&a=186337,00.asp

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #21 : 17.08.06 - klo:21.56 »
Olenko mä ainoa jonka mielestä toi Aero on ruma? Etenkin noi namikat tossa ikkunoiden oikeassa yläkulmassa näyttää jotenkin suttusilta/likasilta. En tiedä, ei vaan iske. Muuten tommonen musta teema vois olla ihan siisti.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #22 : 17.08.06 - klo:22.02 »
Olenko mä ainoa jonka mielestä toi Aero on ruma? Etenkin noi namikat tossa ikkunoiden oikeassa yläkulmassa näyttää jotenkin suttusilta/likasilta. En tiedä, ei vaan iske. Muuten tommonen musta teema vois olla ihan siisti.

Nooh, ei se mielestäni niin ruma ole. Jos ikkunoita liikaa kyllä auki, niin läpinäkyvyys/blurri
ehkä vähän häiritsee. Joissain ikkunoissa kun on muutakin läpinäkyvänä kuin pelkät ikkunoiden
reunat.
Pitäisi päästä itse käyttämään, niin osaisi sanoa paremmin.

Aero-Compiz on muuten päivitetty ;)
http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=44325&PHPSESSID=f106bbfd4094938183cd4df1763e03dd

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #24 : 17.08.06 - klo:22.54 »
Minusta oikein hienon näköinen. Sekä itse Vista että tuo Compiz-teema. :)

Makuasioitahan nämä ovat. Kuinkahan hyvin muuten Vistassa saa itse muokata esim. noita ikkunanreunuksia? Ilman mitään maksullisia tai muuten vaan hankalilla lisenssiehdoilla olevia lisäpalikoita jopa?
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #25 : 18.08.06 - klo:00.11 »
Minusta oikein hienon näköinen. Sekä itse Vista että tuo Compiz-teema. :)

Makuasioitahan nämä ovat. Kuinkahan hyvin muuten Vistassa saa itse muokata esim. noita ikkunanreunuksia? Ilman mitään maksullisia tai muuten vaan hankalilla lisenssiehdoilla olevia lisäpalikoita jopa?

Makuasia tosiaan.
Kyllähän winkun näkymää on yleensä ihan hyvin voinut muunnella. Ilman maksullisia... Vistahan maksaa jo muutenkin ihan sairaasti.
Poistuu taka vasemmalle - - -

evil terrorist

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #26 : 18.08.06 - klo:00.19 »
Aivan pakko laittaa tämä tänne, huomatkaa hienot autenttiset kansiokuvakkeet  ;D

"some things never change"
http://bink.nu/Article7771.bink

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #27 : 18.08.06 - klo:00.26 »
Aivan pakko laittaa tämä tänne, huomatkaa hienot autenttiset kansiokuvakkeet  ;D

"some things never change"
http://bink.nu/Article7771.bink

Windows 3.1  ;D  ;D  ;D
Poistuu taka vasemmalle - - -

Qwerty

  • Vieras
« Viimeksi muokattu: 02.09.06 - klo:09.07 kirjoittanut Qwerty »

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #29 : 06.09.06 - klo:10.25 »

isvard

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #30 : 06.09.06 - klo:11.49 »
En malta olla puuttumatta tähän ulkonäkö keskusteluun sen verran et esitän oman mielipiteeni.
Minulle on aivan sama vaik näyttäis naapurin navetan takuselta kunhan toimii, ja kunhan tällanen vanha äijä oppii tästä linuksista senverran et osaan karsia siitäkin turhat pois niin ainakin työmaan koneelle sen teen. Enempää minulla ei tästä asiasta ole sanottavaa.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #31 : 06.09.06 - klo:12.02 »
Itseäni hieman arveluttaa tulevat mediatiedostot. DRM suojaus, HD taso, jne.
Kaupalliset formaatit ovat jo nyt PITA ja tilanne taitaa vain pahemmaksi mennä. DRM
pahentaa asiaa entisestään. Sunin toteutusta odotellessa...
Tuntuu, ettei avoimella käyttöjärjestelmällä pysty edes webiä selailemaan näinä aikoina.
Flash 8, MP3, WMV, yms. niin peruskauraa, että hymy hyydyksissä.

Mites Linux taipuu HD tasoisten videoiden kanssa muuten nykyään? Joku vuosi
tai pari sitten näin testiä, missä vertailtiin miten HD taipuu ainakin Windowssilla
ja Linuxilla. MPlayer oli käyttökelvoton ja vaati uskomattoman myllyn edes hikiseen
pyörittämiseen.

Vistassa mediaan käsittääkseni panostettu oikein urakalla. Mielenkiinnolla kyllä
tämänkin takia Vistaa odottelee. Saa nähdä onko sillä millasta vaikutusta Internet-sisältöön
yms. Toki Vistan yleistyminen vie aikansa jne.

Edit: Ja surullisen usein näkee GNOME ja KDE yhteisön pistävän screencastinsä Flashinä yms.
« Viimeksi muokattu: 06.09.06 - klo:12.08 kirjoittanut Qwerty »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #32 : 06.09.06 - klo:15.31 »
Kyllähän Linuxiin saa WMV sekä MP3 tuen melko helposti. Ja huono on sivu jos se Flash kasin tarvitsee, kyllä seiskalla pitäisi pärjätä.
alias vililikku

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #33 : 06.09.06 - klo:17.49 »
Kyllähän Linuxiin saa WMV sekä MP3 tuen melko helposti.

Juu saa toki. Harmittelen vain kun täysin avoimella järjestelmällä webiä hankalaa
nykyisin selailla. No eihän se mikään ihme ole ettei OGG (Vorbis, Theora) ole
käytössä yleisesti, mutta todella harmi kun ei edes GNOME/KDE yhteisöt niitä aina
käytä.

Ja huono on sivu jos se Flash kasin tarvitsee, kyllä seiskalla pitäisi pärjätä.

Eiköhän kasissa uusia ominaisuuksia ole joita seiskasta ei löydy, joten varmasti
web-kehittäjillä hinku niitä hyödyntää. Siinä ei paljoa Linux-käyttäjämäärä merkkaa :).

Jos jollain kokemuksia noista Vistan video yms. ominaisuuksista, niin olisi ihan
mielenkiintoista kuulla. Tai vaikka RC1 kokemuksia noin yleensäkin...

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #34 : 06.09.06 - klo:18.29 »
Ja huono on sivu jos se Flash kasin tarvitsee, kyllä seiskalla pitäisi pärjätä.
Eiköhän kasissa uusia ominaisuuksia ole joita seiskasta ei löydy, joten varmasti
web-kehittäjillä hinku niitä hyödyntää. Siinä ei paljoa Linux-käyttäjämäärä merkkaa :).
Voisihan niistä flash-objekteista tehdä linux-versiot eli seiskat kasin tai ysin (?) sijasta. Ilman niitä uusia karkkeja ym.
Tietysti ei olekkaan mahdollista jos se objekti tarvitsee jotakin kasin ihmettä mitä ilman siinä ei ole mieltä.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

moonstone

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #35 : 06.09.06 - klo:19.05 »
Jos jollain kokemuksia noista Vistan video yms. ominaisuuksista, niin olisi ihan
mielenkiintoista kuulla. Tai vaikka RC1 kokemuksia noin yleensäkin...

Töissä asennettiin tuo RC1 versio. Huonommin toimi kuin aikaisempi beta 2. Moni toiminto lopetti itsensä virheeseen "explorer havaitsi virheen" jonka jälkeen tuli sellainen "koetetaan paikantaa virheen syytä" jonka jälkeen "syytä ei saatu selvitettyä, explorer lopetetaan". Vähän väliä pomppi tuollainen :)

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #36 : 06.09.06 - klo:19.29 »
Jos jollain kokemuksia noista Vistan video yms. ominaisuuksista, niin olisi ihan
mielenkiintoista kuulla. Tai vaikka RC1 kokemuksia noin yleensäkin...

Töissä asennettiin tuo RC1 versio. Huonommin toimi kuin aikaisempi beta 2. Moni toiminto lopetti itsensä virheeseen "explorer havaitsi virheen" jonka jälkeen tuli sellainen "koetetaan paikantaa virheen syytä" jonka jälkeen "syytä ei saatu selvitettyä, explorer lopetetaan". Vähän väliä pomppi tuollainen :)
Näin. Se on selkeästi keskeneräinen tuote, onneksi sitä ei ole julkaistu vielä :D
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #37 : 06.09.06 - klo:19.58 »
Itse kyllä ostan Vistan päivitysversion - varmaan Home Premium tjs. Samalla ostan sen kun ostan uuden DX10 tukevan näytönohjaimen jossain ensi vuoden puolella. Pääasiassa tulee pelaamiseen.

eap

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #38 : 06.09.06 - klo:21.05 »
Itse kyllä ostan Vistan päivitysversion - varmaan Home Premium tjs. Samalla ostan sen kun ostan uuden DX10 tukevan näytönohjaimen jossain ensi vuoden puolella. Pääasiassa tulee pelaamiseen.

Minä ajattelin olla ostamatta Vistaa ja käydä säästyneillä rahoilla tyttären luona Lontoossa.  ;)

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #39 : 07.09.06 - klo:10.35 »
Vista RC1 Still Not Ready For Prime Time, Partners Say

Tjooh, todella paljon uutista, ettei olisi vielä valmis. Saa nyt nähdä tuleeko Vistasta kuitenkin
pakkohankinta.